شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#معلمان

انتقاد از معلمان معترض بعد از اصلاح یارانه ها

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی معلمانی که در روز بعد از اصلاح یارانه ها قصد تجمع داشتند تصریح کرد: خود شما باید وضعیت را درک می کردید و آنگاه تصمیم به این اقدام می گرفتید.

آموزشی انتقاد از معلمان معترض بعد از اصلاح یارانه ها

تعدادی از معلمان  استان کهگیلویه و بویراحمد حاضر در حوادث اخیر با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد با آیت الله سید نصیر حسینی دیدار و گفتگو کردند.

این تعداد فرهنگی با بیان اینکه به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد و ایمان داریم و آن را ثمره خون شهیدان می دانیم اظهار کردند که از مسئولان به خصوص ائمه جمعه انتظار داریم مشکلات معلمان را از تریبون های نماز جمعه بازگو کنند.

آنها با بیان اینکه دغدغه معیشت معلمان و همچنین آموزش و تربیت فرزندان این استان را داریم خواستار اجرای هر چه سریعتر طرح رتبه بندی معلمان شدند.

یکی از معلمان با بیان اینکه هنوز مادرانی چشم انتظار پلاک فرزندان رزمنده خود هستند گفت: هیچگاه به دنبال براندازی نیستیم چرا که ما نیز هر یک از خانواده ایثارگران هستیم و به نظام معتقدیم.

آنها همچنین در خصوص کلیپ پخش شده از یکی از فرهنگیان دلیل آن را از روی سادگی دانستند و خواستار رافت اسلامی با وی شدند.

به گزارش فارس در ادامه این نشست آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به نقش معلمان؛ فرهنگیان و هنرمندان و در کل فرهیختگان در به ثمر نشستن نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: باید قدر منزلت خود را بدانید چرا که این انقلاب با همراهی این قشر فرهیخته با مردم به پیروزی رسید.

نماینده رهبری معظم انقلاب در استان با بیان اینکه در خطبه های نماز جمعه بارها مشکلات معلمان را گوشزد کرده‌ایم تصریح کرد: نه تنها از معلمین بلکه از همه اقشار حمایت می کنیم و روزانه تعداد بسیار زیادی از مردم محروم و مستضعف به ما مراجعه می‌کنند و گاه به خاطر حق و حقوق آنها با مسئولان دعوا هم کرده‌ایم.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به دنبال معرفی معلمین به دلیل مطالبه خود به عنوان برانداز نیست یادآور شد: حساب معلمین از براندازان جداست و در برخی بازداشت های اخیر فقط یک معلم در بین آنها بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی معلمانی که در روز بعد از اصلاح یارانه ها قصد تجمع داشتند تصریح کرد: خود شما باید وضعیت را درک می کردید و آنگاه تصمیم به این اقدام می گرفتید.

حسینی ادامه داد: شرایط آن روز به گونه‌ای بود که احتمال هرگونه هرج و مرج وجود داشت و معلوم نیست که چرا و به چه دلیل اقدام به این کار کردید در حالی که باید شرایط را درک می‌کردید.

امام جمعه شهر یاسوج با تاکید بر اینکه یک معلم هوشمند و فرهیخته همواره با توجه به شرایط زمانی و مکانی تصمیم می گیرد و در تربیت فرزندان نیز با تدبیر عمل می کند یادآور شد: نه تنها شما بلکه اگر من به عنوان نماینده ولی فقیه در آن روز تصمیم به چنین کار و تجمعی می گرفتم حتماً با من نیز برخورد می شد.

حسینی با بیان اینکه نحوه بیان اعتراضات باید مطابق با گفتمان فرهیختگان و معلمان باشد افزود: من هم معتقدم که معلم برانداز نیست و برای رفع مشکلات آنها با مسئولان صحبت خواهیم کرد.

امام جمعه یاسوج در ادامه همچنین گلایه از نوع مطالبه گری داشت و گفت: چه دلیلی دارد که برخی افراد از استان های دیگر به عنوان مطالبه گر به این استان بیایند و حرفی بزنند که دچار مشکل شویم و یا اینکه کسی به نام معلم از این استان به استان دیگری برود و اقدامی انجام دهد که منجر به بازداشت شود لذا هم معلمان استان‌های دیگر خودشان می توانند مطالبه گری کنند و نیازی به رفتن ما نیست و هم در استان خودمان نیازی به مطالبه گری از سایرین نداریم و باید به چنین موضوعاتی توجه داشته باشید.

 

منبع: فارس