شهر خبر

در دیدار سهرابی با فتح‌اللهی مطرح شد؛

همکاری وزارت امورخارجه و منطقه آزاد قشم در حوزه‌ جام‌جهانی

همکاری وزارت امورخارجه و منطقه آزاد قشم در حوزه‌ جام‌جهانی

همکاری نزدیک وزارت امور خارجه و سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری جام‌جهانی قطر در دیدار دستیار ویژه وزیر امور خارجه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مورد تأکید قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، در سفر یک روزه هیئت وزارت امور خارجه به سرپرستی سهرابی دستیار ویژه وزیر امور خارجه به جزیره قشم و در دیدار با فتح‌اللهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، راه‌های همکاری این وزارتخانه و سازمان منطقه آزاد قشم مورد بررسی قرار گرفت. در این دیدار که رئیس جدید نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم نیز حضور داشت، سهرابی ضمن معرفی زمانی به عنوان رئیس جدید نمایندگی وزارت امور خارجه بر ضرورت همکاری‌های نزدیکتر این وزارتخانه با منطقه آزاد قشم تأکید کرد.

وی با اشاره به سابقه تأسیس دفاتر وزارت امور خارجه در استان‌ها و مناطق آزاد رویکرد جدید این دفاتر را توجه ویژه به توسعه روابط اقتصادی به ویژه با همسایگان ذکر کرد و جام‌جهانی قطر را فرصت مغتنمی برای گسترش روابط گردشگری و اقتصادی با کشورهای همسایه دانست.

در این دیدار که در محل ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، فتح‌اللهی مدیرعامل این سازمان نیز بر اهمیت نقش و جایگاه دفتر وزارت امور خارجه تأکید و بر آمادگی این سازمان جهت توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها تأکید کرد.

در ادامه این دیدار که پیرپیران مسئول دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها نیز حضور داشت، زمانی رئیس جدید نمایندگی قشم با تشریح طرح‌ها و برنامه‌های این دفتر در خصوص جام‌جهانی و در راستای برنامه‌های ستاد استقبال از جام‌جهانی قطر بر تعامل بیش از پیش این نمایندگی با سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد.

در این دیدار مقرر شد در اولین فرصت جلسات کاری با محوریت جام‌جهانی و با حضور مسئولین فدراسیون فوتبال و رؤسای مناطق آزاد قشم و کیش برگزار شود.

گفتنی است در سفر هیئت وزارت امور خارجه به قشم و در دیدارهای جداگانه با ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن این جزیره، همچنین نماینده جامعه‌المصطفی، وظایف و اختیارات دفتر وزارت امور خارجه و تأکید وزیر امور خارجه در خصوص تقویت این دفاتر تشریح شد.