شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امارات#جدید#طالبان

قرارداد جدید بین امارات و طالبان امضا شد

کدخبر: 497426
اقتصادنیوز: قرارداد واگذاری مدیریت 4 فرودگاه افغانستان به امارات متحده عربی امضا شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، قرارداد مدیریت فرودگاههای کابل، قندهار، هرات و مزار شریف میان مقام‌های طالبان و امارات متحده عربی امضا شد.

منابع افغانی گزارش دادند، این قرارداد امروز- سه‌شنبه- میان حمیدالله آخوندزاده، سرپرست وزارت هوانوردی طالبان و رزاق اسلم، مدیر عامل شرکت «گاک» امارات متحده عربی در کابل به امضا رسید. جزئیات این قرارداد تاکنون منتشر نشده است.

قرار بود قطر و ترکیه به‌ صورت مشترک مدیریت فرودگاههای افغانستان را به‌ عهده بگیرند. مقام‌های طالبان بارها با طرف‌های قطری و ترک در این زمینه صحبت کرده بودند.

پیش‌تر ملاعبدالغنی برادر، معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان به وزارت خارجه‌ این گروه دستور داده بود تا به وزارت امور خارجه‌ی قطر برای تنظیم قرارداد امور فرودگاه کابل مهلت معین تعیین کند.

طالبان در حالی مدیریت چهار میدان هوایی فرودگاه افغانستان را به امارات متحده عربی سپرده که گزارش شده بود ابوظبی برای پذیرفتن این مأموریت با دوحه و آنکارا در رقابت است.

گفتنی است که امارات متحده عربی یکی از معدود کشورهای بود که رژیم قبلی طالبان در دهه نود را به‌رسمیت شناخته بود. این کشور در حال حاضر هم با طالبان رابطه‌ی نزدیک دارد. اخیرا ملابرادر به ابوظبی سفر کرده بود و با رئیس دولت جدید امارات متحده عربی دیدار کرده بود.