شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ثابت

بشار اسد: پیروزی مردم لبنان، درستی گزینه مقاومت را ثابت کرد

بشار اسد: پیروزی مردم لبنان، درستی گزینه مقاومت را ثابت کرد

رئیس جمهور سوریه با ارسال پیام تبریک به همتای لبنانی خود به مناسبت روز مقاومت و پیروزی در این کشور، گفت که مقاومت، حقوق مردم لبنان را بازگرداند.

 

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با ارسال پیامی به میشل عون رئیس جمهور لبنان، روز مقاومت و پیروزی در این کشور را تبریک گفت.

رژیم موقت صهیونیستی در ۲۵ می سال ۲۰۰۰ با وجود اینکه توانمندیهای نظامی بیشتری داشت، در برابر نیروهای مقاومت لبنان تسلیم و مجبور شد که از جنوب لبنان فرار کند.

شبکه خبری المنار گزارش داد، اسد در این پیام تأکید کرد که پیروزی لبنان در 22 سال پیش، یک مرحله تاریخی درخشان است؛ زیرا حقوق مردم لبنان را بازگرداند و نقشه‌های رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشت.

وی همچنین گفت که پیروزی مردم لبنان، درست بودن شیوه و گزینه مقاومت را ثابت کرد؛ زیرا مقاومت یک حق طبیعی برای هر ملتی است که حاکمیت کشورش نقض می‌شود.

بشار اسد در پایان تأکید کرد که یاد و خاطره قهرمانانی که راه بزرگواری را با خونهای پاک خود روشن کردند، همیشه در وجدان مردم حاضر خواهد بود.

در همین ارتباط، «نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان لبنان چندی پیش بر اهمیت مشارکت سوریه در نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی تاکید کرد.

بری ضمن تاکید بر ضرورت تلاش‌های جدی در جهت حل مسائل اجتماعی و اقتصادی، موضع خود درباره اهمیت دعوت از سوریه در نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی را مجدداً تکرار کرد.

این حمایت‌ها و تلاش‌ها برای دعوت دمشق به نشست‌های عربی در حالی انجام می‌شود که «احمد ابو الغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب گفته بود فعلاً توافقی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بین دولت‌های عضو وجود ندارد.