شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت#سراسر کشور

تأمین زیرساخت‌های تولید در سراسر کشور در اولویت کاری وزارت صمت است/ باید پیشخوان‌های پاسخگویی در شهرک‌های صنعتی ایجاد شود

تأمین زیرساخت‌های تولید در سراسر کشور در اولویت کاری وزارت صمت است/ باید پیشخوان‌های پاسخگویی در شهرک‌های صنعتی ایجاد شود

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت در نخستین نشست اجرایی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گیلان، گفت: یکی از مأموریت‌ها و رویکردهای مهم وزارت صمت در خصوص سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، مشارکت فعال در حوزه تأمین زیرساخت‌های تولید در سراسر کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از وزارت صمت، شهاب جنابی با اشاره به مصوبات سفرهای استانی افزود: در یک سال اخیر ۲۱ سفر استانی از سوی وزارت صمت انجام‌شده که خوشبختانه شهرک‌های صنعتی همواره در اجرای مصوبات سفرهای استانی نقش جدی دارند.

وی پیگیری اجرای مصوبات استانی را از اولویت‌های کاری وزارت صمت دانست و افزود: پروژه فعال‌سازی واحدهای راکد صنعتی و ارتقای ظرفیت این واحدها نیز از دیگر اولویت‌های مهم وزارت صمت است.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی صمت با اشاره به طرح آمایش سرزمین در وزارت توضیح داد: طرح آمایش سرزمین برای کشور یک ضرورت است و مقررشده تمامی فعالیت‌های صنعتی، تجاری و اقتصادی از طریق این طرح انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به این طرح در هر شهرستان متناسب با فرصت‌ها و نیازهایی که ازنظر اشتغال وجود دارد، تصمیمات جدی برای تولیدکنندگان صنعتی و ذینفعان محلی و استانی گرفته می‌شود که بسیار مهم است.

جنابی با اشاره به نقش مهم شهرک‌های صنعتی استان در طرح آمایش سرزمین، یادآور شد: امیدواریم این طرح در شهرستان‌ها و استان‌ها باقوت تمام اجرایی شود.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی صمت بابیان این‌که مسئولان همواره باید دغدغه فعالان تولید و اقتصاد را دغدغه خود بدانند، تصریح کرد: این موضوع مورد تأکید ویژه وزیر صمت و در رابطه با شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک باید پر رنگ‌تر باشد، بنابراین لازم است در شهرک‌های صنعتی پیشخوان‌های پاسخگویی شکل گیرد تا فعالان اقتصادی دغدغه‌ای در خصوص طرح پرسش‌ها و حل مشکلات خود نداشته باشند.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه هوشمند واگذاری الکترونیکی زمین از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور، تصریح کرد: واحدهای صنعتی می‌توانند از طریق این سامانه، شهرک صنعتی، منطقه و قطعه موردنظر خود را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند، همچنین کاهش رفت‌وآمد مدیران واحدهای صنعتی به ستاد مرکزی شرکت‌های استانی از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه است و امیدواریم خدمات‌دهی این سامانه سبب افزایش رضایت‌مندی سرمایه‌گذاران صنعتی شود.

جنابی در مورد برنامه‌های وزارت صمت برای تحقق شعار سال (تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین) نیز گفت: با توجه به اهمیت موضوع شعار امسال، وزارت صمت در دو حوزه دانش‌بنیان و اشتغال آفرین متمرکزشده است و مجموعه شهرک‌های صنعتی نیز در تحقق این اهداف نقش مهمی دارند.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی صمت بابیان این‌که حمایت از تولید داخلی، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین و بومی‌سازی صنایع به‌عنوان راهبرد اصلی در وزارت صمت دنبال خواهد شد، اعلام کرد: اقدامات خوبی درزمینه ضابطه‌گذاری و پیش‌بینی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌زا انجام‌شده است.

انتهای پیام/