شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مشهد#جمعه#امام جمعه#ماه مبارک رمضان

«ابرچالش فرهنگی» ایران از نگاه علم‌الهدی / تمجید از یک سریال تلویزیونی

«ابرچالش فرهنگی» ایران از نگاه علم‌الهدی / تمجید از یک سریال تلویزیونی

فارس نوشت :علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: به آقای دارابی که معاون وقت سیما بودند، گفتم که به آقای ضرغامی بگوید من حاضرم ثواب همه مستحبات خود در ماه مبارک رمضان را بدهم و در عوض در اجر سازندگان این سریال شریک باشم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فضاسازی فرهنگی در سطح شهرها از این جهت اهمیت دارد که یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین است.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در دیدار با معاونان فرهنگی شهرداری‌های کلانشهرهای ایران با بیان اینکه دِین ما به خون شهدا فقط به خاطر مجاهدت دنیوی آنان نیست، خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی شهرداری در هر شهر، صرفاً محدود به یک مسئولیت سازمانی و یک معاونت شهری نیست بلکه تلاشگران این عرصه، رسالت عظیم فرهنگ‌سازی در شهر را بر دوش دارند و فعالیت آنان در این حوزه به‌طور مستقیم بر ایمان و آخرت مردم اثرگذار است.

ترویج بی‌حجابی، محور فعالیت دشمن در جنگ نرم

وی مسئله بی‌حجابی را محور فعالیت فرهنگی دشمن در جنگ نرم کنونی دانست و تأکید کرد: مسئله بی‌حجابی نه یک آسیب اجتماعی بلکه یک ابرچالش فرهنگی است که بسیاری از مشکلات، بزه‌ها و نابسامانی‌ها متاثر از آن است. با این حال، علی‌رغم مهم بودن این مشکل، بخش عمده بی‌حجابی با تبلیغات و فرهنگ‌سازی رفع می‌شود. باید در قالب نقشه‌های فرهنگی مؤثر و طرح‌های جالب و خلاقانه به ترویج حجاب پرداخت و این اقدامات علاوه بر اینکه تأثیر بسزا در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد و نزد پروردگار عالم نیز مأجور خواهد بود، کسانی که می‌خواهند سفره دین را از زندگانی جوانان ما جمع کنند، در برابر این طرح‌های مبتکرانه و حرکت‌های ارزشمند مروج حجاب، مستأصل و درمانده خواهند شد.



«ابرچالش فرهنگی» ایران از نگاه علم‌الهدی / تمجید از یک سریال تلویزیونی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۰، سریالی از صداوسیما با عنوان «سقوط یک فرشته» پخش شد که در آن به سرنوشت دختر باحجابی که درگیر آسیب‌های فرهنگی می‌شد، پرداخته بودند. در همان ایام من به آقای دارابی که معاون وقت سیما بودند، گفتم که به آقای ضرغامی بگوید من حاضرم ثواب همه مستحبات خود در ماه مبارک رمضان را بدهم و در عوض در اجر سازندگان این سریال شریک باشم زیرا این عقیده و باور قلبی من است که برنامه فرهنگی در حوزه حجاب به‌مثابه نقش‌آفرینی مستقیم و مؤثر در جنگ نرم فرهنگی است.

۲۱۲۲۰