شهر خبر

100 شرکت دانش بنیان در نمایشگاه نفت و گازی ایران حضور پیدا کردند

100 شرکت دانش بنیان در نمایشگاه نفت و گازی ایران حضور پیدا کردند

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در حالی برگزار شد یکی از مزیت‌های آن حضور 100 شرکت دانش بنیان در آن بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت از 23 تا 26 اردیبهشت ماه 1401 با حضور بیش از 1200 شرکت خارجی و داخلی با شعار «نفت دانش‌بنیان، تولید ایرانی و صادرات جهانی» برگزار شد.
 به گفته وزیر نفت، امسال وزارت نفت بیش از ۴۰ پروژه جدید به ارزش ۳۰ میلیارد دلار آغاز خواهد کرد و تکیه اصلی این مجموعه برای تأمین تجهیزات این پروژه‌ها شرکت‌های داخلی است.
به گفته جواداوجی، وزیر نفت این نمایشگاه، این رویداد نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته بسیار پرشورتر بود، قراردادها و تفاهم‌نامه‌های زیادی امضا شد.
وزیر نفت با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی در بازدیدی که در مراسم اختتامیه روز از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی داشت، اظهار کرد: تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در سال‌های اخیر بسیار توانمند شده‌اند از این‌رو باید گام‌های بلندی برای صدور خدمات خود بردارند.
وی اظهار کرد: وزارت نفت برنامه‌های خوبی برای حمایت از شرکت‌های داخلی برای افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد.
در عین حال، مجید بوجارزاده، مدیر بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در گفت و گو با خبرنگار برنا بیان کرد: در این دوره با توجه به شعار سال، شرکت های دانش بنیان و فناور حضور پررنگی در نمایشگاه دارند و در این مسیر نیز تفاهمنامه ها و قراردادهایی به امضا خواهد رسید.
وی ادامه داد: حضور ۱۰۰ شرکت دانش بنیان، استارت آپ و نوپا را یکی دیگر از تفاوت های نمایشگاه بیست و ششم نسبت به دیگر نمایشگاه ها عنوان و تصریح کرد : این نمایشگاه فرصتی برای مبادله و تضارب افکار و بهرمندی از توانمندهای یکدیگر است.امسال وزارت نفت بیش از ۴۰ پروژه جدید به ارزش ۳۰ میلیارد دلار آغاز می کند و تکیه اصلی ما برای تأمین تجهیزات این پروژه‌ها شرکت‌های داخلی است.
مدیرروابط عمومی شرکت ملی نفت همچنین در ادامه اظهار داشت: شرکت ملی نفت ایران در بازه‌های زمانی ۱۰ تا ۲۰ ساله تأمین خوراک هلدینگ‌های پتروشیمی حاضر در بخش‌های بالادستی صنعت نفت را تضمین می‌کند.
وی افزود: شرکت ملی نفت ایران در راستای توسعه میادین نفتی و گازی، جمع آوری گازهای مشعل و افزایش ضریب استحصال اتان در پالایشگاه های پارس جنوبی، تفاهم نامه هایی به ارزش بیش از 2.8 میلیارد دلار با شرکت های پتروشیمی، صندوق بازنشستگی نفت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امضا کرد.
مدیر بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت همچنین متذکر شد: برای توسعه حداکثری میدان‌های مشترک و استفاده حداکثری از توانمندی شرکت‌های ایرانی فاز دوم میدان آزادگان شمالی و طرح در حال اجرای آزادگان جنوبی طی قراردادی به ارزش ۷.۵ میلیاد دلار به مجموعه‌ای از شرکت‌های اکتشاف و تولید در قالب کنسرسیوم سپرده می‌شود.
بوجارزاده به نقل از مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ارائه ۱۶۰ میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری در بالادست صنعت نفت در بیست‌وششمین نمایشگاه‌ بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و اختصاصا حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای بازسازی تاسیسات نفتی و گازی خبر داد.