شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیاه#جدید#نتایج

نگرانی ۷۵ درصد سیاه پوستان آمریکایی از حمله فیزیکی سفیدپوستان

نگرانی 75 درصد سیاه پوستان آمریکایی از حمله فیزیکی سفیدپوستان

نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۷۵ درصد سیاه پوستان آمریکایی از اینکه مورد حمله فیزیکی سفیدپوستان قرار بگیرند، نگران هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که 75 درصد سیاه پوستان آمریکایی از اینکه به علت نژادشان مورد حمله فیزیکی سفیدپوستان قرار بگیرند، نگران هستند.

براساس نتایج این نظرسنجی که توسط واشنگتن پست انجام شده، 32 درصد از آمریکایی های سیاه پوست از اینکه به خاطر نژادشان مورد حمله فیزیکی قرار بگیرند، «بسیار نگران» و 43 درصد «تاحدی نگران» هستند. درحالیکه تنها 8 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اصلا نگران نیستند.

این نظرسنجی که با هدف توجه گسترده به موضوع نژادپرستی در آمریکا انجام شده، حاکی از آن است که 53 درصد سیاه پوستان آمریکا بر این باورند که مشکل نژادپرستی در این کشور در طول دوران زندگیشان بدتر خواهد شد و تنها 10 درصد معتقدند مشکل بهبود می یابد .

علاوه بر این، در این نظرسنجی مشخص شد که 27 درصد سیاه پوستان آمریکا معتقدند «نیمی» از سفیدپوستان طرفدار فلسفه برتری نژادی سفیدها هستند، در حالیکه 35 درصد می گویند «اغلب» سفید پوستان طرفدار این فلسفه هستند.

همچنین 75 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اظهار کردند سفیدپوستان طرفدار فلسفه برتری نژادی سفیدها تهدید بزرگی برای آنها محسوب می شوند و 66 درصد می گویند فلسفه برتری نژادی سفیدها در مقایسه با 5 سال قبل، تبدیل به موضوع مهم تری شده است.

به علاوه 63 درصد از شرکت کنندگان دسترسی به سلاح را یکی از علل مهم حمله به سیاه پوستان می دانند، در حالیکه 57 درصد جنایت های نژادی را به پیشینه خانوادگی و تربیت شخصی مربوط می دانند. 52 درصد نیز معتقدند رسانه های اجتماعی نقش مهمی در این زمینه دارند.

شرکت کنندگان در نظرسنجی فاکتورهای دیگری همچون عدم آموزش کافی در مدارس، مشکلات مربوط به سلامت ذهنی، نداشتن ارتباط خانوادگی با افراد سیاه پوست و مقصر دانستن سیاه پوستان برای مشکلاتشان را از جمله علل انجام جنایت های نژادی در آمریکا می دانند.  

نتایج این نظرسنجی یک هفته پس از حمله تروریستی مرگبار یک مهاجم سفیدپوست به سوپرمارکتی در شهر بوفالوی نیویورک و کشته شدن 10 سیاه پوست، منتشر شده است.

انتهای پیام/