شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عربستان#عربستان سعودی

وبگاه صهیونیستی:

واگذاری تیران و صنافیر دروازه عادی‎‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو است

واگذاری تیران و صنافیر دروازه عادی‎‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو است

یک وبگاه صهیونیستی امروز در گزارشی اعلام کرد که آمریکا در تلاش است به طور محرمانه با میانجیگری میان رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و مصر، انتقال جزایر تیران و صنافیر به ریاض را نهایی سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه صهیونیستی واللا امروز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلاش ویژه ‎‌ای برای میانجیگری در موضوع واگذاری جزایر تیران و صنافیر (در دریای سرخ) به عربستان سعودی، آغاز کرده است.

براین اساس، دولت آمریکا در نظر دارد به طور محرمانه با میانجیگری میان رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و مصر واگذاری این جزایر به ریاض را نهایی کند تا در نتیجه آن مقدمات عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض فراهم شود.

بنابراعلام این وبگاه صهیونیستی، موفقیت در این رایزنی‌ها راه عادی‌سازی روابط از سوی عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی را هموار می‌سازد، همچنین این تحول می‌تواند به عنوان یک دستاورد مهم سیاسی برای دولت آمریکا و البته کابینه نفتالی بنت محسوب شود.

گفتنی است براساس توافق صلح مصر و رژیم صهیونیستی (کمپ دیوید) جزایر تیران و صنافیر باید خالی از نیروهای نظامی باشد و در آنها نیروهای حافظ صلح بین‌المللی مستقر شود. انتقال مالکیت جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی که در سال ۲۰۱۷ با چراغ سبز تل‌آویو همراه شده بود، می‌تواند روند عادی‌سازی روابط دو طرف را وارد مرحله جدی‌تر سازد.

پیش از این منابع عبری در گزارش‌هایی اعلام کرده بودند که موضوع عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی مساله زمان است و قطعاً محقق خواهد شد.

منابع آمریکایی نیز اعلام کردند که از سپتامبر ۲۰۲۰ پس از سفر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید به عربستان سعودی، واشنگتن رایزنی‌های در این زمینه را کلید زده است.