شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کمیته ملی#المپیک

پنجاهمین مجمع کمیته ملی المپیک برگزار شد/ صالحی امیری: تضعیف هر کسی در ورزش درست نیست

پنجاهمین مجمع کمیته ملی المپیک برگزار شد/ صالحی امیری: تضعیف هر کسی در ورزش درست نیست

پنجاهمین مجمع کمیته ملی المپیک امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، پنجاهمین مجمع کمیته ملی المپیک صبح امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و اعضای مجمع آغاز شد.

کیکاووس سعیدی، دبیر کل کمیته در ابتدای مجمع اظهار داشت: برخی از اعضا به دلیل عدم حضور در ایران به صورت وبینار در مجمع حضور دارند. حسین المسلم و حیدر فرمان، مسئولین بلند پایه شورای المپیک آسیا هم که قرار بود در ابتدای این مجمع در جمع اعضا حاضر شوند اما به دلیل طوفان شن و شرایط جوی کویت، پرواز آنها لغو شده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: پس از تعویق بازی‌های آسیایی اعضای هیئت اجرایی تصمیم گرفتن تا تاریخ جدیدی برای انتخابات کمیته ملی المپیک در نظر بگیرند و قرار شد این تاریخ در مجمع به رای گیری گذاشته شود.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی گفت: در این جلسه هر حرفی می‌زنیم برای خدا باشد. 17 اسفند همه به من حمله کردند. اگر همان موقع انتخابات انجام شده بود شش ماه جلو افتاده بودیم. نقد من به اعضای هیئت اجرایی درست بود ولی به قول خسروی‌وفا خوب بیان نکردم. من بچه جنوب تهران هستم. امیدوارم بد بدرقه نباشیم و شان صالحی‌امیری حفظ شود.

وی افزود: امیدوارم موقعیت‌های سیاسی را در نظر بگیریم و افراد هر تصمیمی می‌گیرند شان ورزش حفظ شود. روی بودجه نقد داشته و دارم ولی از صالحی امیری تشکر می‌کنم همین که از هیئت اجرایی جلوتر بوده یعنی توانمند بوده است‌. از اعضای هیئت اجرایی که برای ورزش و نه برای فدراسیون خود کار کردند تشکر می‌کنم از آنهایی که تلاش نکردند کشتی‌گیر و کاراته‌کا و شناگرش عضو کمیته ملی المپیک شود.

صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو گفت: اسفندماه که در مجمع بودیم بحث بازی‌های آسیایی مطرح شد. باید هرچه سریعتر امکانات لازم برای برگزاری انتخابات شکل بگیرد چون دوره هیئت اجرایی دی ماه سال گذشته به پایان رسید. از کمیته به خاطر تدارکات بازی‌های کشورهای اسلامی تشکر می‌کنم. باید چند نکته را بگویم؛ شرایط لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده، ارز مورد نیاز هم همین طور. امضاها مثل قدیم کتبی نیست و در 2-3 روز می‌توان کار را انجام داد. مثلا ذی حساب می‌تواند چند هفته سرکارش باشد.

همچنین میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو گفت: جلسه پیش به صورت مناسب نبود و دست بلند کردن و رو دربایستی ایجاد کرد. معتقدم که زمان طلایی تا کشورهای اسلامی مهم است. ما مدعی هستیم و می خواهیم پرقدرت باشیم و نتایج انتخابات حتی در بحث روانی تاثیر دارد. اجازه دهید ما فدراسیون‌ها تیم‌هایی خود را با آرامش شرکت دهیم. حتی 7 شهریور هم باشد اتفاقی نمی‌افتد. منفعت ورزش کشور را در نظر بگیرید.

هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو اظهار داشت: در صورتی که مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک قبل از بازی های کشورهای اسلامی برگزار شود به کاروان اعزامی ایران در این بازی‌ها، لطمه می‌خورد. از عملکرد هیات اجرایی دفاع می‌کنم. هیات اجرایی کمیته ملی المپیک علاقمند بودند که این دوره هرچه سریع تر تمام شود و نفع ورزشکاران و فدراسیون های ورزشی را مدنظر قرار دادند. به صلاح ورزش کشور نیست ۲۰ روز قبل از بازی های کشورهای اسلامی مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک و باید مصالح فدراسیون هایی که در این مسابقات حضور دارند دیده شود چراکه با تغییرات در کمیت ملی المپیک مواجه خواهیم سد و تغییرات عمده ای در هیات اجرایی خواهیم داشت که باعث می شود به کاروان اعزامی ایران مسابقات لطمه وارد شود.

وی افزود: فعالیت های مربوط به کاروان در حال انجام است و این تغییرات، فعالیت ها را تحت تاثیر قرار می دهد.با نظر کارشناسی سجادی موافق هستم و پیشنهاد می کنم تاریخ ۶ شهریور به زمان های مدنظر برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک اضافه شود.

پس از صحبت های هادی ساعی رای گیری برای تعیین زمان انتخابات کمیته ملی المپیک آغاز شد، در این لحظه صالحی امیری پیشنهاد داد که آرا در اختیار پولادگر نماینده وزارت ورزش قرار بگیرد و‌ شمارش آرا با نظارت وی و خسروی وفا انجام شود.

صالحی امیری در این خصوص گفت: از همه کسانی که در این چهار سال با بنده و‌ هیات اجرایی همراهی کردند تشکر می کنم چه کسانی که حامی بودند و چه کسانی که نقد کردند، از وزیر و وزرای محترم تشکر می کنم. روز اول گفته ام و حالا هم می گویم که محوریت ورزش کشور وزیر است، نمی توان ورزش را با چند نفر اداره کرد، باید باور داشت که محور ورزش وزیر است، تلاشم این بود در این چهار سال اخلاق و فضیلت را مقدم بر همه امور بدانم و باور کنیم ورزش قهرمانی بدون معرفت ره به جایی نمی برد. دلیل تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان همین است، پهلوانان نماد اخلاق و معرفت هستند، ارزش های معنوی نباید کم‌ شود و به همین دلیل موضع فرهنگ را به عنوان متن دانستم.

صالحی امیری افزود: اگر بنا بر قضاوت از هیات اجرایی باشد، من از همه محق‌تر هستم. همه اعضای هیات اجرایی، سرمایه ورزش ایران هستند. مگر در ورزش منطقِ داشتن معرفت، داشتن فدراسیون است؟ یعنی اگر طاهریان فدراسیون ندارد سرمایه ورزش نیست یا رحیمی فدراسیون ندارد ارزشمند نیست‌؟ تضعیف هر کسی در ورزش درست نیست. به اندازه کافی ورزش ایران مظلوم است و در تقسیم بودجه و مشکلات دیگر کشور نادیده گرفته می شود. به اندازه کافی ورزش ایران مظلوم است و مشکلات دارد به اندازه کافی در تقسیم بودجه نادیده گرفته شده است. نه اینکه دولت و مجلس نخواهد بلکه شرایط کشور اقتضا نمی‌کند دولت و مجلس به کمک ما بیایند. تخریب چهره‌ها، پیشکسوتان و اهالی ورزش گناه نابخشودنی است. مگر می‌شود حق نصرالله سجادی، خسروی وفا، سلطانی‌فر، هاشمی‌طبا، کیومرث هاشمی و .... را نادیده گرفت؟

وی گفت: باید از همدیگر قدردانی کنیم و نباید بین فدراسیون‌ها تفکیک بگذاریم. اگر در یک خانواده انگ زنی انجام شود، نابود می‌شود. اگر بیانی، جمله‌ای و قضاوتی از زبان من جاری شد که حق نبود، از همه حلالیت می‌طلبم و از همه کسانی که حق گردن من دارند طلب حلالیت دارم. من یک رای دارم و آن را مخفیانه در صندوق می اندازم‌. سخن درون خانواده ورزش نباید به بیرون منتقل شود هر بحثی دارید انجام دهید ولی بیرون از خانواده ورزش نباید کوچکترین دغدغه و ناراحتی ایجاد شود. حسین المسلم دبیر کل شورای المپیک آسیا به تقاضای خودشان  می خواست به ایران  بیاید و نشست های دوره‌ای با کشورها دارند و از ازبکستان شروع کرده است. او طرح شنا برای همه را به کشورها می‌برد و می خواهند شنا را به آموزش و پرورش کشورها ببرد.