شهرخبر

عسگری در صحن مجلس:

افزایش نرخ خرید تضمینی گندم باید در دستور کار دولت قرار گیرد

افزایش نرخ خرید تضمینی گندم باید در دستور کار دولت قرار گیرد

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم باید در دستور کار دولت قرار گیرد تا کشور در ماه‌های آتی با مشکل مواجه نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عسگری در جلسه علنی امروز (سه شنبه، سوم خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، طی تذکر شفاهی گفت: مجمع سازمان بهداشت جهانی که هم اکنون در ژنو در حال برگزاری است، پیش‌نویس ثمره دو سال کرونا هراسی را تدوین کردند و دولت باید هوشیار باشد که زیر بار تحمیل اینگونه اسناد استعماری نرود.

وی افزود: قطعه تکمیلی این پازل توسط نظام چپاول جهانی در تدوین است که بحث قحطی هراسی به صورت مصنوعی با رمز فریبنده جنگ اوکراین را در افکار عمومی جا می‌اندازند. دولت نیز باید هوشیار باشد تا در دام این بازی ساختگی نیفتد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید از فرصت افزایش ذخایر کالاهای حیاتی کشور به ویژه با فرصت خرید مناسب از روسیه به خصوص در زمینه آرد و گندم اقدام کند و نسبت به تولید داخلی گندم به ویژه کشت پاییزه اقدام شود. همچنین افزایش نرخ خرید تضمینی گندم نیز باید در دستور کار دولت قرار گیرد تا کشور در ماه‌های آتی با مشکل مواجه نشود.