شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#عراق#حمله تروریستی#منابع

حمله تروریستی داعش به شمال شرق دیالی عراق با سوء استفاده از شرایط جوی

حمله تروریستی داعش به شمال شرق دیالی عراق با سوء استفاده از شرایط جوی

منابع عراقی از حمله عناصر بازمانده داعشی به یک روستا در شمال شرق دیالی با سوءاستفاده از شرایط جوی نامساعد این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی عراقی از کشته و زخمی شدن چند نفر در جریان حمله خمپاره ای عناصر داعشی به دیالی خبر داد.

این منبع بیان کرد: 10 گلوله خمپاره به روستای الاصلاح در دیالی شلیک شده است.

منبع مذکور از اعزام نیروها و ارسال تجهیزات نظامی به این روستا پس از حمله داعش خبر داد.

«محمد العزاوی» از مسئولان حشد عشائری هم از حالت آماده باش در روستای مذکور در شمال شرق دیالی خبر داد و به جزئیات بیشتری از این حادثه پرداخت.

وی گفت: در این حمله تروریستی 6 نفر جان باختند که چهار نفر از آنها عضو یک خانواده هستند. همچنین 8 نفر دیگر زخمی شدند که دو نظامی در میان آنها به چشم می خورند.

العزاوی اعلام کرد: عملیات جستجو برای یافتن داعشی‌ها در بوستانهای نزدیک روستا شروع شده است. عناصر داعشی به منازل مردم حمله کردند. این حمله نشان از وجود هسته‌های خفته در اطراف روستای الاصلاح در حومه «جلولاء» در شمال شرق دیالی است که از شرایط نامساعد جوی سوءاستفاده کرده‌اند.

پیش از این هم واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از جان باختن 6 کشاورز عراقی در حمله تروریست‌های داعش به استان کرکوک خبر داده بودند.

همزمان حشد شعبی عراق تجهیزات نظامی به جنوب موصل به دنبال حمله اخیر داعش ارسال کرد.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می‌دهند.عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا و الانبار فعالیت دارند.

حمله پهپادی به پایگاه هوایی در نزدیکی فرودگاه بغداد

خبر دیگر اینکه خبرنگار شبکه روسیا الیوم از حمله پهپادی به پایگاه هوایی نزدیک به فرودگاه بین المللی بغداد خبر داد.

آرتی گزارش داد که حمله ای با پهپاد به پایگاه هوایی «محمد علاء» در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد شده است که این پهپاد از سوی ائتلاف بین المللی سرنگون شده است.

انتهای پیام/