شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تهران#انگلیس#جشن تولد#فتح خرمشهر

سفارت انگلیس در تدارک برگزاری جشن تولد ملکه در سالروز فتح خرمشهر

سفارت انگلیس در تدارک برگزاری جشن تولد ملکه در سالروز فتح خرمشهر

سفارت انگلیس در تهران که در دو قرن اخیر بارها به مرکز توطئه علیه ایران تبدیل شد، در تدارک برگزاری جشن تولد ملکه در روز سوم خرداد است؛ این در حالی است که سالروز تولد ملکه یکم اردیبهشت می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، سفارت انگلیس در تهران در نظر دارد در روز سوم خرداد 1401 اقدام به برگزاری مراسم جشن تولد ملکه انگلیس کند.

این در حالی است که سالروز تولد ملکه 21 آوریل (1 اردیبهشت) است و این مراسم قرار است در روزی برگزار شود که چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر در جنگ تحمیلی است و روز سوم خرداد به عنوان روز مقاومت و ایثار در ایران شناخته می‌شود و هر ساله مراسم‌های بسیاری در تهران و سایر شهرهای کشور برگزار می‌شود.

کشور انگلیس ,
تصویر دعوتنامه ارسالی از سوی سفارت انگلیس برای جشن تولد ملکه در روز سوم خرداد

سفارت انگلیس دعوتنامه‌هایی برای حضور افراد در این مراسم ارسال کرده تا نود و ششمین سالروز تولد ملکه را جشن بگیرند. این سفارتخانه در سال‌‌های گذشته از میهمانان و شرکت‌های ایرانی خواسته بود که حامی مالی آن جشن باشند و هزینه‌های آن را تامین کنند.

کشور انگلیس ,
تصویر ایمیلی که سفارت انگلیس در سال 2019 برای میهمانان و شرکت‌های ایرانی ارسال کرد و از آن‌ها خواست حامی مالی جشن تولد ملکه باشند

سفارت انگلیس و سفرای آن در ایران در دو قرن اخیر اقدامات نامطلوب و خصمانه متعددی علیه ایران انجام داده‌اند. آن‌ها در دوران قاجار و پهلوی مداخلات بسیاری در امور کشور داشتند و پس از آن نیز در برهه‌های مختلف به خصوص فتنه 88 نقش آفرین بودند.

سایمون شرکلیف سفیر کنونی آن کشور در ایران نیز دارای سوابق رئیس اداره ضدتروریسم، مدیر اداره امنیت ملی، سفیر انگلیس در یمن (مستقر در ریاض-همزمان با تجاوز سعودی به آن کشور)، دبیر اول تهدیدات استراتژیک و مسئول مسائل مربوط به مقابله با گسترش سلاح های هسته‌ای در واشنگتن است.

انتهای پیام/