شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#آبان ماه

ضرب العجل ۶ ماهه "قالیباف" به دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی صدور مجوز

ضرب العجل 6 ماهه "قالیباف" به دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی صدور مجوز

رئیس مجلس ضمن تأکید بر پیگیری اجرای قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار به دستگاه‌های ذیربط تا آبان ماه فرصت داد تا به درگاه مذکور متصل شوند در غیر این صورت از ابزارهای نظارتی استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه، سوم خرداد) قوه مقننه و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید در خصوص قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار، گفت: موضوع کسب و کار مهم است و لازم می دانم بعد از دو جلسه‌ای که صحن در نظارت ستادی روز شنبه داشت، جمع‌بندی ارائه کنم چرا که موضوعات مهم تسهیل در حوزه کسب و کار از جمله چالش‌های جدی مردم و به ویژه جوانان است.

وی ادامه داد: در این زمینه یک مورد اصلاح مواد (1) و (7) اصل 44 قانون اساسی است و  مورد دیگر قانونی که تصویب و از اردیبشهت ماه قانون برای اجرا ابلاغ شد که بحث تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است. در ابتدا از عزیزانمان در وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزیر اقتصاد و آقای سیاح که مسئول مستقیم این کار است، تشکر می‌کنم. آنها با انگیزه و با درایت پای این کار آمدند و مطمئن باشید مجلس در پیگیری این موضوع در همه زمینه‌ها پای کار است چرا که موضوع اشتغال و گرانی دو موضوع جدی و اساسی امروز جامعه محسوب می‌شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: وزیر اقتصاد و همکاران فنی در وزارت اقتصاد و دارایی به این نکته توجه کنند که درگاه ملی مجوزهای کسب و کار در حوزه مسائل فنی و کندی سیستم اشکالاتی دارد که حتماً این موارد باید رفع شود تا بهانه از دستگاه‌هایی که زیر بار اجرای آن نمی‌روند، گرفته شود.

نماینده تهران در مجلس توضیح داد: طبق قانون در درگاه ملی مجوزها 4 کار باید انجام شود؛ صدور، تمدید، استعلامات و توسعه کسب و کار این 4 کار است که فعلاً در مرحله صدور قرار داریم و باید 3 کار دیگر نیز باید حتما انجام شود. دستگاه‌هایی که باید به درگاه ملی مجوزها بیایند باید بتوانند این 4 کارکرد را داشته باشند.

قالیباف با تأکید بر اتصال مجوزهای صنفی به درگاه ملی مجوزها اظهار داشت: صنف‌هایی هنوز وارد این مجموعه نشده‌اند این در حالی است که بخش‌های قابل توجهی از شغل‌ها و کارها در حوزه صنف ها است. همکاران در اتاق اصناف و مجموعه‌هایی که مسئول این کار هستند باید به سرعت اقدامات را در دستور کار قرار دهند و هیأت مقررات‌زدایی هم اصلاح این فرآیند را باید انجام دهد. البته آنها فعال هستند اما باید این کارکردها را انجام دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از طرف همکاران مجلس و مسئولیتی که در پیگیری و اجرای قانون دارم، صریح و شفاف می‌گویم مطمئن باشید مجلس همان طور که در نوبت قبل زمان‌بندی اعلام کرده است تصمیم دارد زمان‌بندی برای آینده ارائه کند تا بعضی از دستگاه‌ها مانند شهرداری، کانون کارشناسان، سازمان نظام پزشکی، اتاق‌های ایران، تعاون و فراجا که به درگاه وارد نشده‌اند، در آبان 1401 جلسه پیگیری این مسئله برگزار می شود.

وی ادامه داد: از اکنون تا آبان سال جاری حوزه معاونت نظارت به همراه کمیسیون جهش تولید مکلفند ماهانه گزارش مرتبط با پیشرفت کار در این مجموعه‌ها را در اختیار نمایندگان و کازیوی آنها قرار دهند و در آبان ماه در صحن مجلس به آن گزارش‌ها رسیدگی می‌کنیم؛ همه دستگاه‌ها بدانند اگر اقداماتی بر زمین مانده بود که مجلس از همه ابزار نظارتی خود از تحقیق و تفحص، سوال، ارجاع به قوه قضائیه تا استیضاح، کار را پیش می‌برد تا بحث روند اشتغال در کشور برای یک بار جمع شود.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: این زمان‌بندی دقیق است و ماهانه گزارشی انجام می‌گیرد و آبان ماه روز تعیین تکلیف خواهد بود. دیگر روز تذکر دادن نیست ما دیگر تذکرهایمان را به حد کفایت داده ایم و این فرصتی است تا صد درصد دستگاه‌ها در بخش اشتغال فعال شوند.

انتهای پیام/