شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محسن چاوشی

روزنامه آمریکایی درباره محسن چاوشی نوشت: او ۴.٣ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد که به درخواست‌های منظم او برای کمک به هموطنان ایرانی در شرایط وخیم پاسخ مثبت می‌دهند.

به گزارش هنر ام‌روز، محسن چاوشی، خواننده مشهور موسیقی پاپ، یه دلیل اقدامات انسان‌ دوستانه‌اش تیتر روزنامه پر تیراژ لس آنجلس تایمز شده است.

آن گونه که سینما نوین خبر داده، لس آنجلس تایمزِ آمریکا به تازگی در مقاله‌ای به نجات زندانیان ایرانی توسط محسن چاوشی پرداخته و از نگاه یک زندانی آزاده شده توسط این خواننده به بیان این موضوع پرداخته است که آن را در ادامه می‌خوانید:

وحید محرمی؛ زندانی‌ای که در حین کار بر روی سیستم کامپیوتری زندان به طور تصادفی با حکم اعدام خود مواجه شده بود. او که یک زندانی در شمال غربی ایران بود و به دلیل تخصص فنی اش، از سوی مقامات زندان برای کمک به کار کامپیوتری در این مرکز انتخاب شده بود.

به این ترتیب، در آگوست ٢٠٢٠، او با اسنادی مواجه شد که به این معنی بود که حداکثر دو روز دیگر تا پایان زندگی‌اش باقی مانده است.

 این مرد ٣٧ ساله که به خاطر نزاع در سال ٢٠١۴ منجر به کشته شدن یک مرد شد، گفت: «وقتی کاغذبازی های ویژه در سیستم را دیدم، متوجه شدم که تنها ۴٨ ساعت با چوبه دار فاصله دارم.»

محرمی اجازه خواست تا تلفنی با مادرش تماس بگیرد و وصیت نامه اش را دیکته کند و او را برای دیدن جسد بی جانش در حیاط زندان آماده کند تا مانند بسیاری از مادران که فرزندشان اعدام شده از هوش نرود.

 اما قبل از اجرای حکم، محرمی ناگهان از طناب دار در امان ماند. ناجیِ او نه قاضی بود و نه وکیل، او یکی از بزرگترین ستاره های پاپ ایران؛ محسن چاوشی بود.

لس آنجلس تایمز در ادامه می‌نویسد: این خواننده و ترانه سُرا در آخرین لحظه مداخله کرد تا با جمع آوری «دیه» کمک کند این مرد زندانی از طناب دار نجات پیدا کند. چاوشی در تلاش برای کاهش تعداد اعدام‌ها، در کشوری که تقریباً در آن بیش از هر کشور دیگری اعدام می‌شود، این کار را به یک کمپین شخصی برای نجات هر چه بیشتر محکومان اعدام از طریق چنین ابزارهایی تبدیل کرده است.

محرمی از مصیبت خود در محکومیت اعدام یاد می‌کند و می‌گوید: «هر لحظه و هر روز به مادر و برادر تنهایم فکر می‌کردم که از غم و اندوه بزرگ پس از اعدام من جان سالم به در نمی‌برند.»

او ادامه داد: «چاوشی فقط من را نجات نداد. مامان و برادر کوچکترم را هم نجات داد. ثابت خواهم کرد که ارزشش را داشتم.»

محسن چاوشیِ ۴٢ ساله توانسته بیش از ۵٠ نفر را از چوبه دار نجات دهد و موفقیت او ناشی از لشکر هواداران وفادار اوست. او ۴.٣ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد که به درخواست‌های منظم او برای کمک به هموطنان ایرانی در شرایط وخیم پاسخ مثبت می‌دهند.