شهر خبر

سهرابی: از ارسال چند عکس پرسپولیسی‌ها خجالت کشیدم

سهرابی: از ارسال چند عکس پرسپولیسی‌ها خجالت کشیدم

مدیرعامل تراکتور در دفاع از تیمش مدعی شد که جنجال های بازی با پرسپولیس به خاطر رفتار بازیکنان حریف بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بخش قابل توجهی از برنامه فوتبال برتر این هفته به بررسی اتفاقات بازی ناتمام تراکتور و پرسپولیس اختصاص داشت. میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل باشگاه تراکتور بعد از صحبت های اولیه امید عالیشاه، روی خط برنامه آمد. او در صحبت های خود ضمن محکوم کردن رفتار چند بازیکن تیم پرسپولیس که باعث تحریک هواداران شدند، تصاویر و فیلم هایی هم برای اثبات ادعاهای خود ارسال کرد.

سهرابی با تشبیه پرتاب سنگ های عالیشاه به پرتاب نیزه گفت: اتفاقات اخیر که در ورزشگاه یادگار امام رخ داد و کار یک عده تماشاگرنما را تایید نمی کنیم. کار اعضایی که باشگاه پرسپولیس انجام دادند را هم محکوم می کنم. این دو مورد باعث تخریب وجهه واقعی هواداران نجیب تراکتور شد. چرا فقط در تمام بازی های پرسپولیس این اتفاقات رخ می دهد؟ باید اعضای تیم خود را توجیه کنیم.
آنها که سنگ پرتاب کردند هوادار ما نبودند. یک تعداد بودند که عکس های آنها بیرون آمده است. آنها اصلا هوادار تراکتور نبودند. هوادار تیم های رقیب بودند و یک عده هم آمده بودند که تنش ایجاد کنند. خوشبختانه عکس ها را به مراجع ذی ربط فرستاده ایم. هواداران پرسپولیس دو سال پیش با ما در تهران چه کردند؟ در همان بازی در ورزشگاه آزادی حدود ۴۰-۵۰ هوادار ما مجروح شدند. شعارهای قومیتی از همان ورزشگاه آزادی بیرون آمد. بازی با سپاهان و فولاد هم اشتباه ما بود؟ اکثر بازی های این باشگاه همین است.
باشگاه ما اشتباه نکرده است. مورد اول رنگ بندی شهر تبریز آبی بود. مورد دوم وصل بودن به سامانه بلیط فروشی ایران من بود. از نظر قانونی مجوزهای لازم را گرفته بودیم و تخلفی صورت نگرفت. در فینال جام حذفی مگر ۳۰ درصد رعایت شد؟ وقتی ۲۰ هزار نفر می آید کجا باید کنترل کنیم؟ تعدادی که این کار را کردند به والله به خاطر تحریک بازیکنان حریف بود.

صحبت های اولیه سهرابی پایان کار نبود و او پس از پخش تصاویر ارسالی اش دوباره روی خط آمد و گفت: من می گویم آقای درویش چرا وقتی تماشاگران پرسپولیس به تراکتوری ها شعار قومیتی دادند هیچ وقت محکوم نشدند و عذرخواهی نکردید. آقای گل محمدی چهره ملی هستند و ما احترام می گذاریم ولی شما به عنوان مدیرعامل چرا به آقای یحیی گل محمدی اجازه دادی که بیاید. مگر محروم نبود؟ شما که دم از قانون می زنید، مگر آقای گل محمدی فراتر از قانون است؟ چرا اجازه داید از وسط تماشاگران رد شود یا وسط زمین بیاید.

او در مورد تعداد تماشاگرانی که به ورزشگاه آمده بودند تاکید کرد: تمام بازی ها به عهده شورای تامین استان هاست. معیار حضور تماشاگر رنگ بندی شهرهاست. اینجا نه توهینی شده، نه شعاری داده شده، نه پرچمی باز شده، ۵۰ هزار نفر ما آمده و هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است. همه با آرامش آمدند و با آرامش خارج شدند.

مگر بازی دیروز پیکان با تیم خارجی صد در صد نبود. مگر فردا ما همایش صد هزار نفری نداریم؟ مگر تبریز جداست؟ تبریز رنگش آبی بود و کرونا نداشت. شورای تامین، امنیت را برقرار کرد و مردم آمدند. من خیلی به شما احترام می گذارم ولی متهم ردیف اول این اتفاق را پشت خط آوردید که از خودش دفاع کند. آقای عالیشاه نباید مسائل را وارونه بگوید. مگر آقای عالیشاه سنگ را به بیرون می انداخت؟ او سنگ را پرتاب می کرد. من فیلمش را دارم.

مدیرعامل تراکتور در مورد عکس هایی که فرستاده گفت: یک بازیکن ما نه درگیر شد نه خدای نکرده کار غیراخلاقی انجام داده است. عکس هایی که فرستادم نمی خواهم چند تایش پخش شود و دو سه تا عکس را هم خجالت کشیدم که بفرستم چون درست نیست که مردم ببینند.

سهرابی با محکوم کردن باشگاه پرسپولیس افزود: من کار یک عده محدود را تایید نمی کنم ولی باید واقع بین باشیم. کار مسئولین امنیتی و انتظامی واقعا عالی بود و از بینی یک نفر حتی خون نیامد. ما اینجا اشتباه کردیم، سپاهان چه شد؟ آن سرباز چشمش چه شد؟ مقصر آن هم باشگاه تراکتور است و باید ما عذرخواهی کنیم؟ در اهواز چه شد؟ در ورزشگاه آزادی چه شد؟ چرا این مسائل فقط در مورد پرسپولیس رخ می دهد. اگر یک بازیکن ما اشتباه می کرد من باید برخورد می کردم.
او در مورد فیلم ضبط شده توسط دوربین مدار بسته سالن رختکن ضبط شده و در حین صحبت هایش پخش شد گفت: این برای لحظه ای است که تیم پرسپولیس به رختکن آمد. مسئولان امنیتی و فرمانده میدان آمدند و از داور و ناظر بازی خواهش کردند که با ضمانت آنها بازی بدون هیچ مشکلی برگزار شود. داور گفت مشکل ندارد، پرسپولیس بیاید ما ادامه می دهیم. ۸ دقیقه منتظر ماندند که ساعت هایش هم هست. این ها در عرض ۱۵ دقیقه هم دوش گرفتند و هم غذا خوردند. کجا رختکن شام می خورند؟ بازیکن آنها می گفتم من غذایم را خوردم و مسواکم را هم زدم! می توانید از ناظر بازی هم بپرسید. آنها هشت دقیقه منتظر ماندند ولی متاسفانه پرسپولیس نیامد.

مدیرعامل تراکتور که از بلیط فروشی سی درصدی در بازی صحبت و سپس به حضور ۵۰ هزار نفر در ورزشگاه اشاره کرد، در مورد این تناقضات گفت:
۴۵-۵۰ هزار نفر تماشاگر آمده بودند. خوشبختانه به بهترین نحو ممکن مردم آمدند و ورزشگاه را ترک کردند. ورزشگاه ما ۷۵ هزار نفری است. ۲۰ هزار نفر بدون بلیط آمدند، مگر می توانید این همه آدم را برگردانید؟