شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#دوشنبه#رئیس جمهور

لتونی: واردات نفت و گاز را از روسیه متوقف می‌کنیم

لتونی: واردات نفت و گاز را از روسیه متوقف می‌کنیم

رئیس جمهور لتونی روز دوشنبه در مصاحبه‌ای خبر داد که این کشور همراستا با اتحادیه اروپا، واردات نفت و گاز از روسیه را متوقف خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «اگیلز لویتز» رئیس جمهور لتونی روز دوشنبه گفت که همراستا با سیاست اتحادیه اروپا، این کشور نیز واردات نفت و گاز از روسیه را متوقف خواهد کرد.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد،‌ افزود: «به جای گاز روسیه، گاز طبیعی مایع وارد خواهیم کرد و توافق‌هایی با کشورهای حوزه بالتیک برای واردات گاز داریم». 

لویتز اضافه کرد: «از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو استقبال می‌کنیم چون این موضوع امنیت در اروپا را تضمین می‌کند».

وی گفت: «پیمان دفاعی در ناتو به این معناست که هر کشور تضمین کننده امنیت کشور دیگر در صورت وقوع هرگونه حمله است».

رئیس جمهور لتونی افزود: «روسیه باید به قوانین بین‌المللی پایبند بوده و به تمامیت سرزمین‌های اوکراین احترام بگذارد».

لویتز به مخالفت ترکیه با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو اشاره کرد و گفت: «معتقدم که مشکل میان ترکیه و فنلاند و سوئد را می‌تواند به گونه‌ای که مورد رضایت تمامی کشورهای ناتو باشد، حل کرد».

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به قصد فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو تصریح کرد که آنکارا معتقد است که سیاست گسترش ناتو بدون توجه به نگرانی‌های امنیتی نه برای ترکیه و نه برای ناتو خوب نیست.

خبرگزاری آناتولی گزارش کرد، رجب طیب اردوغان با اشاره به وعده‌هایی که اعضای ناتو در خصوص عضویت فنلاند و سوئد به این کشور داده‌اند گفت که آنکارا به جای بیانیه‌های دیپلماتیک در مورد امنیت خود می‌خواهد شاهد گام های منسجمی باشد.

منبع: فارس