شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#ارتش#یمن#ارتش یمن

سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی عربستان در آسمان صنعاء

سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی عربستان در آسمان صنعاء

ارتش یمن از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی عربستان در آسمان صنعاء خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند پهپاد جاسوسی متعلق به نیروی هوایی عربستان سعودی را در آسمان صنعاء سرنگون کرد.

این پهپاد  از نوع CH4 بود و در حال انجام عملیات خصمانه در آسمان صنعاء، با موشک زمین به هوای ساخت داخل یمن سرنگون شده است.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه اعلام کرده بود که نیروهای این کشور یک پهپاد جاسوسی ساخت ترکیه متعلق به نیروی هوایی عربستان سعودی را رهگیری و سرنگون کرده‌اند.

او گفت که این پهپاد از نوع «کارا یِل» بوده و حین انجام مأموریت خصمانه در استان حجه (شمال غرب) با موشک زمین به هوای نیروهای مسلح یمن شکار شده است.

یحیی سریع گفت که این پهپاد حین توافق آتش‌بس دوماهه سرنگون شده است و خود نقض توافق آتش‌بس از سوی ریاض به‌شمار می‌رود. ارتش یمن پیشتر نیز ده‌ها پهپاد متعلق به عربستان سعودی و امارات را در مناطق یمن رهگیری و منهدم کرده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

انتهای پیام/