شهر خبر

سجادی: اصول ورزش باید به درستی به نسل امروز منتقل شود/ برای به دست آوردن افتخارات ورزشی رنج‌های زیادی کشیده شده است

سجادی: اصول ورزش باید به درستی به نسل امروز منتقل شود/ برای به دست آوردن افتخارات ورزشی رنج‌های زیادی کشیده شده است

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اصول ورزش باید به درستی به نسل امروز منتقل شود، اظهار داشت: جوانان بدانند افتخارات و دستاوردهایی که به دست آورده‌ایم بابت آن رنج‌ها و خون‌ دل‌های زیادی خورده شده و باید به درستی از آنها پاسداری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدحمید سجادی در مراسم تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان اسلام‌آباد غرب گفت: بسیار خوشحالم که امروز در سرزمین لاله‌های پرافتخار کشور حضور پیدا کردم که تعداد قابل توجهی شهید، جانباز و ایثارگر را تحویل کشور داده است.

وی سفر به استان‌ها و بررسی مسائل و مشکلات دو حوزه ورزش و جوانان را وظیفه دانست و با اشاره به اهتمام استاندار و دیگر مسئولان استانی کرمانشاه در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، گفت: امروز به چند دلیل در کرمانشاه حضور دارم. آقای بخشی‌پور نماینده اسلام‌آباد و دالاهو و آقای رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بودند که با تامین بخشی از بودجه پروژه‌ها آماده کلنگ‌زنی شوند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت توسعه ورزش در سراسر کشور ، بیان کرد: امروز ابعاد مختلف ورزش در همه حوزه‌ها تعریف و دنبال می‌شود. قشرهای مردم که مخاطب اصلی ما هستند هر کدام یک نگاه خاص به موضوع ورزش دارند.

وی ادامه داد: نگاه تعلیم و تربیتی و نگاه پهلوانی و جوانمردی جزو همین نگاه‌هاست که در کشور ایران زیاد به آن پرداخته می‌شود. باید مد نظر داشته باشیم هر نگاهی که به ورزش داریم آن نگاه منظم باشد و اصول اولیه و ملزومات ابتدایی ورزش رعایت شود.

سیدحمید سجادی تاکید کرد: اصول ورزش باید به درستی به نسل امروز منتقل شود و جوانان بدانند افتخارات و دستاوردهایی که به دست آورده‌ایم بابت آن رنج‌ها و خون دل‌های زیادی خورده شده است.

وی اظهار داشت: امروز رسالت ما مدیران، مربیان و دست‌اندرکاران ورزش این سرزمین، این است که برای نسل جوان تبیین کنیم که از چه شرایط سختی به این مرحله رسیده‌ایم. مدیران ما باید از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده را ببرند و از سالن و زمین بهترین بهره را بگیریم و هیچ سالن ما نباید خالی از ورزشکار باشد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: همه نسل‌ها و افراد در سنین مختلف به تحرک نیاز دارند و اینکه ابزارهای تندرستی در دسترس همگان باشد. خوشبختانه در کنار دیگر عرصه‌های کشور که پیشرفت کردیم در ورزش نیز پیشرفت داشته‌ایم. امروز دنیا به این نتیجه رسیده که ورزش همگانی پایه و اساس دیگر ورزش‌هاست. هرجا که تحرک، شادی و نشاط باشد کاهش هزینه‌های درمان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تنها داشتن فضای ورزشی چاره کار نیست و باید از آنچه که داریم بهترین استفاده را ببریم و فرهنگ‌سازی انجام دهیم که مردم بتوانند از حداقل‌ها نیز استفاده کنند.

سجادی با یادآوری سختی‌هایی که ورزشکاران کشورمان در زمان جنگ تحمیلی برای درخشش در میادین بین‌المللی متحمل می‌شدند، افزود: در آن زمان اعزام به مسابقات برون‌مرزی با دشواری بسیاری صورت می‌گرفت، به گونه ای که من سال ۱۳۶۵ پس از دو سال تمرین به مسابقات بین‌المللی اعزام شدم که آن هم با کمترین امکانات و تجهیزات بود، اما دو مدال طلا کسب کردم و پرچم کشورمان در حالی که درگیر جنگ بود، بالا رفت.

وی با اشاره به ضرورت توسعه ورزش در جامعه، گفت: آنچه را که از فضاها و امکانات ورزشی و حتی غیرورزشی داریم باید مورد استفاده قرار دهیم و اجازه ندهیم سالن‌ها، استخرها و زمین‌های ورزشی خالی باشد.

وزیر ورزش و جوانان وی با تاکید بر اینکه توسعه ورزش نیازمند فرهنگ‌سازی است، افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب روی سه موضوع تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید کردند و از ما مدیران خواسته‌اند برای جوانان شرایط را فراهم کنیم که بتوانند در این سه حوزه پیشرفت کنند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: نظافت، عبادت و ورزش اگر در دستور کار جوانان ما باشد قطعا در هر زمینه‌ای می‌توانند به موفقیت برسند.

انتهای پیام/