شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#بریتانیا

انگلیس و لیتوانی قرارداد همکاری‌ نظامی امضا کردند

انگلیس و لیتوانی قرارداد همکاری‌ نظامی امضا کردند

کشورهای لیتوانی و بریتانیا در بیانیه‌ای مشترک از امضای قرارداد همکاری‌های دفاعی و تقویت توان نظامی بین دوکشور خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، انگلیس و لیتوانی روز دوشنبه بیانیه مشترکی در جهت تقویت همکاری‌های دفاعی و امنیتی منتشر کردند و در این بیانیه حمایت خود را از کشورهای اروپایی در مقابل روسیه اعلام کرد.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین بسیاری از کشورهای اروپایی شرق این قاره به خصوص لیتوانی به عنوان یک عضو ناتو و جمهوری شوروی سابق بودجه نظامی خود را افزایش داده‌اند. مقامات لیتوانی احتمال می‌دهند هدف بعدی حمله روسیه کشور آنها باشد.

بریتانیا گفت که این بیانیه مبتنی بر همکاری دفاعی کشورها به عنوان متحدان ناتو خواهد بود و مقاومت در برابر تهدیدات از جمله روسیه و چین را افزایش خواهد داد.

جزئیات بیشتری از محتویات سند امضا شده منتشر نشده است.

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای تصریح کرد: بریتانیا و لیتوانی دو کشوری هستند که به آزادی و حاکمیت اعتقاد دارند و در مقابل رژیم‌های استبدادی در اروپا و سراسر جهان می‌ایستند.

تراس دوباره حمایت کشورش از اوکراین در مقابل حملات روسیه را اعلام کرد و گفت بریتانیا تا جای ممکن جلوی اقدامات غیرقانونی روسیه ایستادگی خواهیم کرد.

بریتانیا در جنگ با روسیه که پوتین از آن به عنوان عملیات نظامی ویژه برای خلع سلاح و غیرنازی‌ سازی اوکراین یاد می‌کند، حامی سرسخت کی‌یف بوده است.

منبع: ایرنا