شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فاضلاب#فرماندار

اختصاص ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای تصفیه‌خانه فاضلاب شهری آستارا

اختصاص ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای تصفیه‌خانه فاضلاب شهری آستارا

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا از اختصاص ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت تصفیه خانه طرح فاضلاب این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور گفت: در دولت سیزدهم قصد داریم طرح های نیمه تمام شهرستان را تکمیل کنیم که یکی از آنها طرح فاضلاب شهری است.

وی مرز، کوه، جنگل و دریا را نقاط قوت این شهرستان مرزی عنوان کرد و افزود: آستارا یک شهرستان اقتصادی، گردشگر پذیر، ساحلی، فرهنگی و رسانه ای است و حضور بیشمار گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان گواه این ادعاست.

فرماندار آستارا بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت های تالاب استیل و گردنه زیبای حیران تاکید کرد و گفت: از سرمایه گذاران در آستارا حمایت می شود و امید است با همت دولت کار و کرامت و تلاش همه جانبه همه مسئولان شهرستان شاهد رفع مشکلات مردم آستارا و توسعه و آبادانی آن باشیم.

رضایی‌پور ادامه داد: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف گردشگری شهرستان آستارا فراهم است و سرمایه گذاران از این فضاهای لازم به نحو احسن استفاده کنند.

وی آستارا را در زمینه برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف فرهنگی، ساحلی، فیلم، تئاتر، موسیقی، شعر و ادبیات بسیار ممتاز دانست و گفت: می توان با فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات، برنامه هایی در زمینه های مختلف برای غنی سازی اوقات فراغت مردم و محیطی پرنشاط و آرامش بخش را برای مردم بومی و مسافران ورودی به این شهرستان فراهم کرد.

فرماندار آستارا افزود: ساخت تیرپارک برای توقف و ساماندهی کامیون ‌های حوزه صادرات و واردات و راه اندازی یک اسکله چوب توسط بخش خصوصی از جمله نیازهای این شهرستان است و با اتمام کار این دو پروژه و آغاز فعالیت آنها علاوه بر اشتغالزایی، گره ای از مشکلات شهرستان رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در شعار سال جدید بار دیگر بر اهمیت توجه به امر تولید تاکید کرد، یادآور شد: ما میراث دار جریانی هستیم که تصمیم گرفته بر اساس اتکا به ظرفیت های داخلی به رشد و تعالی برسد و اعتقاد داریم تنها راه نجات کشور تقویت تولید و حمایت از آن است.

رضایی‌پور با اشاره به زیر ساخت های موجود در بخش حمل و نقل این شهرستان با وجود مرزهای زمینی، ریلی و دریایی، گفت: خط راه آهن مرزی، منطقه ویژه اقتصادی و مجتمع بندری آستارا، پایانه مرزی و مرز زمینی از زیرساخت های اصلی شهرستان آستارا برای توسعه و پیشرفت منطقه هستند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.