شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران خبر داد؛

هدف مهم دولت سیزدهم در بخش اقتصاد

کدخبر: 497124
اقتصادنیوز: بنا به گفته رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، هدف مهم دولت سیزدهم در بخش اقتصاد تحقق رشد ۸ درصدی در سال‌جاری است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه هدف مهم دولت سیزدهم در بخش اقتصاد تحقق رشد ۸ درصدی در سال‌جاری است، گفت: ۳.۵ درصد از این میزان رشد از محل بهره‌وری محقق خواهد شد.

میرسامان پیشوایی ظهر امروز (۲ خردادماه) در جلسه شورای راهبری و توسعه و مدیریت استان زنجان، اظهار کرد: رشد اقتصادی از دو راه امکان‌پذیر است، یا باید سرمایه بیشتری ترزیق شود و یا باید از سرمایه موجود به طور بهینه استفاده کرد.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه که مقرر شد ۲.۸ درصد از رشد اقتصادی از محل بهره‌وری محقق شود، عنوان کرد: در سال‌های اخیر نه تنها رشد نداشتیم، بلکه به عقب بازگشته‌ایم. آمار رشد بهره‌وری در ۱۰ سال گذشته منهای یک درصد بود. خوشبختانه طی دو سال گذشته رشد بهره‌وری در کشور مثبت بوده است. البته همه استان‌ها از برنامه ششم عقب هستند و میزان عقب‌ماندگی‌ها نیز بالا است اما زنجان بین سه استان موفق کشور در این زمینه قرار دارد.

ان مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی شامل دستگاه‌های مادر و استان‌ها بر اساس بند «و» تبصره ۱۸ قانون بودجه موظف هستند، چرخه بهره‌وری را مستقر و برنامه‌های لازم را بر حسب آن مسئله تدوین و اجرا کنند، تصریح کرد: دستگاه‌ها باید شاخص‌های بهره‌وری خود را گزارش کنند. بخشی از تخصیص بودجه نیز بر اساس این گزارش‌ها خواهد بود. معتقدیم بهره‌وری باید به یک امر عملی تبدیل شود.

این مسئول افزود: ریشه بهره‌وری، نوآوری و رقابت است. اگر در هر استان و زیست‌بومی به نوآوری و رقابت توجه شود، بهره‌وری اتفاق خواهد افتاد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با اشاره به بحث آموزش و توانمندسازی در حوزه بهره‌وری، خاطرنشان کرد: زنجان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو کشور در این حوزه است و به همین جهت دوره‌های آموزشی بهره‌وری برای استان‌های همجوار در زنجان برگزار خواهد شد.

استاندار زنجان در ادامه این جلسه گفت: باید بازنگری و چابک‌سازی در دولت اتفاق بیافتد.

محسن افشارچی ضمن تبریک فرا رسیدن سال‌روز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: هر مدیر نمایانگر یک مسئله از حوزه خود است. باید چابک‌سازی و بازنگری در حوزه دولت اتفاق بیافتد و حرکتی رخ دهد که دولت چابک شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ساختار دولت ترکیب ناهمگونی از کارمندان دولت را شاهد هستیم، تصریح کرد: باید یک نگاه جدی و انقلابی حاکم‌ و نگاه‌ها متفاوت شوند. با ورود تکنولوژی، بهره‌وری و کارآمدی دستگاه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه در استان کارمندان از تفاوت پرداخت‌ها رنج می‌برند، عنوان کرد: چرخه پرداخت حقوق و افزایش آن و تورم یک ارتباط دو طرفه است. در سطح پرداخت‌ها و تفاوت آن، باید یک نگاه متفاوتی به این موضوع شود. این تفاوت‌ها بسیار نمایان هستند.