به گزارش اکوایران، دلار نیما پس از برخورد با کف قیمتی ماهانه خود امروز  یک پله افزایش یافت و ارز سنا که نشان دهنده قیمت فروش به خریدار خرد است امروز مسیری موازی با نیما داشت.

بیشترین افزایش نرخ دلار توسط بازارساز در بازار متشکل در این هفته به وجود آمده است. نرخ دلار متشکل در این هفته ۲ پله افزایش یافته و امروز در محدوده ۲۵۹۵۰ تومان برای فروش روی تابلوی صرافی ها ثبت شد.

در بازار آزاد اما جو معاملات کاهشی بود. قیمت دلار آزاد امروز دو پله نسبت به روز قبل کاهش یافته است.  

مهم‌ترین اتفاق در بازار ارز امروز کاهش فاصله قیمت دلار آزاد با تتر و نرخ دلاری درهم بود. قیمت تتر و نرخ دلاری درهم با استفاده از نرخ برابری درهم به دلار کاهش پیدا کرده و به قیمت دلار آزاد نزدیک شده است که نشان دهنده کمتر شدن هیجانات افزایشی در بازار ارز است. در صورتی که قیمت تتر و درهم به کاهش خود ادامه دهند دلار آزاد به کانال قیمتی پایین‌تر کاهش خواهد یافت.

قیمت ها در بازار طلا به خاطر افزایش طلای جهانی کمی افزایش یافته است. با اصلاح شاخص دلار و بالا بودن تورم در گزارش های جهانی، تقاضا برای طلا افزایش یافته است. اونس طلا در محدوده ۱۸۶۰ دلار معامله می شود که رشد ۳.۵ درصدی نسبت به کف قیمتی خود در هفته گذشته دارد. 

همزمان با اصلاح دلار و کمک طلای جهانی، قیمت سکه امامی در محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد و حباب آن نسبت به روز قبل کمی افزایش یافته است. قیمت هر گرم طلای هجده عیار امروز ۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان می‌باشد.