شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دوشنبه#کاخ سفید

المالکی ضمن هشدار درباره بازنگری در روابط با دوجانبه؛

آمریکا سپر دفاعی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از مجازات است

آمریکا سپر دفاعی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از مجازات است

وزیرخارجه تشکیلات خودگردان امروز دوشنبه در سخنانی از سیاست‌های واشنگتن انتقاد کرد و درباره بازنگری در روابط دوجانبه به کاخ سفید هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، «ریاض المالکی» وزیرخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با انتقاد از دولت آمریکا، از روند کند اجرای وعده‌های جو بایدن انتقاد کرد و گفت: آمریکا به سپر دفاعی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از مجازات تبدیل شده است.

وی افزود: واشنگتن از قدرت خود و ابزارهای تحریمی‌اش برای فشار بر کشورهای عضو سازمان ملل، جهت جلوگیری از اتخاذ تصمیمات علیه رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند، آنها همچنین از حق وتو و کمک‌های مالی و سیاسی برای فشار برکشورهای مختلف جهت جلب حمایت‌های آنها از تل‌آویو بهره‌برداری می‌کنند.

ریاض المالکی تاکید کرد: ما شاهد عدم توجه آمریکایی‌ها به اجرای برخی تعهدات‌شان هستیم و نمی‎‌خواهیم شرایط به مرحله‌ای برسد که مجبور به بازنگری در روابط با واشنگتن شویم. ما از آمریکایی‌ها می‌خواهیم که سیاست‌های دوگانه خود را به ویژه در ارتباط با مساله فلسطین کنار بگذارند.

وزیرخارجه تشکیلات خودگردان همچنین از تصمیم دولت آمریکا در حذف گروه صهیونیستی «کاخ» از فهرست گروههای تروریستی، بشدت انتقاد کرد.