شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#شهردار
شهردار تهران خبر داد؛

خبر جدید از موضوع جراحت شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹

کدخبر: 497096
اقتصادنیوز: شهردار تهران با اشاره به اینکه موضوع خودزنی شهردار ناحیه 3 منطقه 19 هنوز به اثبات نرسیده است،‌ گفت: تخلف ساختمانی مرتبط با این اتفاق قطعی است و به جای چهار طبقه، این ساختمان به صورت هشت طبقه ساخته شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  شهردار تهران گفت: ابعاد مختلف موضوع و شائبه خودزنی شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ توسط حراست و بازرسی شهرداری در دست بررسی است اما هنوز این موضوع اثبات نشده‌است.

علیرضا زاکانی روز دوشنبه در حاشیه در نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور در مشهد در خصوص موضوع جراحت شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹، افزود: تخلف ساختمانی مرتبط با این اتفاق قطعی است و به جای چهار طبقه، این ساختمان به صورت هشت طبقه ساخته شده است.

وی تاکید کرد: در هر صورت برخورد با متخلف ضروری است و اگر اثبات شود شهردار منطقه خودزنی کرده است، برخورد قانونی و جدی خواهد شد.

اردیبهشت امسال اخباری درباره حمله خونین به سیدجواد هاشمی، شهردار ناحیه سه منطقه ۱۹ تهران منتشر شد.

در اخبار آمده بود که شهردار ناحیه سه منطقه ۱۹ و تعدادی از عوامل ناحیه برای بازدید و جلوگیری از ادامه ساخت و ساز ساختمانی غیرقانونی در خیابان گلپاش محله خلازیر وارد ساختمانی شدند که متخلفان با دیدن آنان با چاقو و قمه حمله‌ور شده و شهردار را با ضربات قمه از ناحیه سر مجروح کردند.

چند روز بعد از این حادثه تصویری از یک نامه در شبکه‌های اجتماعی به نقل از دکتر علیرضا کدخدایی؛ رییس مرکز پزشکی قانونی منطقه‌ غرب تهران در پاسخ به استعلام بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۳ تهران منتشر شد که در آن آمده بود: از آقای سیدجواد هاشمی در منزل شخصی معاینه به عمل آمد، دو جراحت سطحی بخیه شده به صورت موازی در ناحیه طاق سر مشهود است که با عنایت به شکل و الگوی آن‌ها و عدم آثار ضرب و جرح و صدمات دفاعی در سایر نواحی (تنه و اندام‌ها) احتمال حدوث در شرایط غیر منازعه (مانند خودزنی) قویاً مطرح است.

تعریف ۹۰ کلان‌پروژه برای شهر تهران

شهردار تهران همچنین از تعریف ۹۰ کلان‌پروژه برای این کلانشهر خبر داد و افزود: ۴۸۵ خرده پروژه با مقیاس های متفاوت نیز تعریف شده و بنا شده گزارش کار میزان تحقق این پروژه‌ها به مردم ارائه شود.

زاکانی اضافه کرد: شهر تهران در حوزه کالبدی پیشرفت داشته اما در حوزه فرهنگی و اجتماعی غفلتی صورت گرفته است، به عنوان نمونه برخی معتقدند معتاد متجاهر یک زیست است و باید رها شود، در حالی که معتقدیم کرامت انسانی باید مورد توجه باشد و افرادی که دچار آسیب شده‌اند باید به شهر برگردند.

شهردار تهران اضافه کرد: همفکری و تعامل حوزه های فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها برای اجرای برنامه‌های مناسب در دهه کرامت و ایام رحلت رهبر کبیر انقلاب از اهداف برگزاری نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور در مشهد است و علاوه بر تبادل تجربیات در این خصوص نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

چهل و ششمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران تا فردا سوم خردادماه ادامه دارد.