شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نمایشگاه

برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

نمایش قدرت صنعت سلامت ایران در این نمایشگاه

مازندرانی گفت: شکوه قدرت صنعت سلامت ایران در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، داروئی و آزمایشگاهی تبلور خواهد شد.

نمایشگاه نمایش قدرت صنعت سلامت ایران در این نمایشگاه

امروزه کشور ما در صنعت تجهیزات پزشکی و سلامت از پیشرفت ‌های علمی و صنعتی قابل قبولی برخوردار است و بدون جزو سرآمدهای منطقه در این حوزه به شمار می رود. پس از شیوع ویروس کرونا اهمیت صنعت تجهیزات پزشکی بیش از پیش مشخص شد و با فعالیت جهادی تولیدکنندگان در این حوزه تلاش بر این شد که هیچ کمبودی در سطح کشور وجود نداشته باشد.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، داروئی و آزمایشگاهی (ایران هلث) با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی از ۶ تا ۹ خرداد ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد. این اولین رویداد در حوزه تجهیزات پزشکی پس از شیوع ویروس کرونا است که با حضور شرکت های داخلی و خارجی میزبان متخصصان این حوزه خواهد بود. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز پیرامون جزییات برگزاری این نمایشگاه گفتگویی را با ادریس مازندرانی مدیرعامل شرکت آوای موفق ایرانیان و مدیر برگزاری این رویداد ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

حضور پاویون های خارجی در بیست و سومین رویداد ایران هلث  

مازندرانی در این گفتگو اظهار داشت: این دوره از برگزاری ایران هلث با حضور ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی در متراژ مفید ۲۳ هزار متر و بالغ بر ۴۵ هزار متر مربع مساحت غیرمفید برگزار خواهد شد. در حاشیه برگزاری این رویداد ۲۶ عنوان همایش و کارگاه های آموزشی برای بازآموزی مهندسان پزشکی برگزار خواهد شد. همچنین پاویون هایی از کشورهای چین، امارات، روسیه، ایتالیا، هند، شرکتی از آلمان و هییت های تجاری از روسیه و عراق در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ادریس-مازندرانی

وی در تشریح اهداف برگزاری این رویداد گفت: برگزاری این دوره از نمایشگاه ایران هلث دارای برخی ویژگی های خاص است. بعد از شیوع بیماری و ویروس کرونا در کشور شرکت های دانش بنیان ایرانی و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی  یاری رسان کادر درمان شدند و با توجه به شرایط تحریمی که در آن قرار داریم پس از دو سال جنگ و تقدیم شهدای سلامت موفق شدند که این پاندمی را کنترل و مدیریت کنند. شکوه قدرت صنعت سلامت ایران در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، داروئی و آزمایشگاهی تبلور خواهد شد. شعار امسال نیز با صلاحدید رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت از شرکت های دانش بنیان انتخاب شده است. ایران هلث بهترین آیینه برای تولیدات شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه تجهیزات پزشکی خواهد بود.

این برگزارکننده نمایشگاهی همچنین گفت: شرکت های ایرانی ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور را تامین می کنند. این نمایشگاه بعد از دو سال وقفه در برگزاری موجب خواهد شد که مهندسان پزشکی و مراکز درمانی با آخرین دستاوردها، تکنولوژی ها و تولیدات شرکت های ایرانی ها آشنا شوند. ضمن اینکه حضور شرکت های خارجی در این رویداد موجب خواهد شد که در راستای انتقال تجربیات و دانش فنی بسیار موثر واقع خواهد شد. بازآموزی و به روزرسانی صنعت سلامت کشور در این رویداد اتفاق خواهد افتاد. امیدواریم که برگزاری این رویداد موجب تضمین ارتقا کیفیت سلامت جامعه شود.

حمایت از دانش بنیان های فعال در صنعت تجهیزات پزشکی

مازندرانی در ادامه به تمهیدات در نظر گرفته شده برای دانش بنیان های حاضر در این رویداد اشاره کرد و گفت: طبق معمول همیشه صندوق نوآوری و شکوفایی در ایران هلث امسال حضور پررنگی خواهد داشت. در این دوره از برگزاری نمایشگاه نیز این صندوق به شرکت های دانش بنیان یارانه نمایشگاهی پرداخت کرده است. از محصولات جدید دانش ‌بنیان و کاملا بومی در حوزه ‌های مختلف پزشکی نیز در این رویداد رونمایی خواهد شد. ما نیز تلاش کرده ایم با توجه به شرایط تورمی حاکم بر جامعه تا حد ممکن از هزینه حضور شرکت ها در ایران هلث ۱۴۰۱ بکاهیم.

وی همچنین به بیان مهمترین چالش های تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کشور پرداخت و گفت: تامین مواد اولیه به عنوان بزرگترین و مهم ترین چالش کنونی این شرکت ها به حساب می آید. بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز یکی دیگر از چالش های مهم فعالان این حوزه است. به عقیده من باید برای این چالش بزرگ برنامه ریزی منسجمی انجام داد و حتی المقدور بازگشت ارز صادراتی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی حذف شود. از طرفی نیاز است که وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات از خرید تجهیزات پزشکی که مشابه داخلی دارند خودداری کنند. 

مازندرانی در پایان خاطرنشان کرد: ما در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، داروئی و آزمایشگاهی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی میزبان همه کارشناسان و فعالان حوزه صنعت سلامت و عموم مردم ایران خواهیم بود و امیدواریم که میزبان خوبی برای آنها باشیم.