شهر خبر

چرا بازی دوستانه ایران و اکوادور لغو شد؛ ردپای کارشکنی کانادا در دومین دیدار تدارکاتی تیم ملی!

بازی تیم ملی ایران و اکوادور که پیش‌تر دومین بازی تدارکاتی ایران در مسیر جام جهانی بود، لغو شد.

تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی ایران در مسیر آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی قطر سختی‌های زیادی پیش رو دارد. این تیم که بعد از کلی سختی موفق به نهایی کردن بازی دوستانه با کانادا شد، به شدت برای پیدا کردن رقیبی جدید در تلاش است. ایران و کانادا قرار است بامداد ۱۶ خرداد در ونکوور به مصاف یکدیگر بروند. این بازی هنوز شروع نشده، محلی برای اختلاف‌نظر سیاسی شده است. جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، صراحتا از مخالفتش برای انجام این بازی در خاک کانادا گفت و اخیرا یکی از نمایندگان مجلس این کشور هم خواسته تا بازی کانادا با ایران لغو شود. دلایل آن‌ها به سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران مربوط می‌شود.

فدراسیون فوتبال کانادا با وجود این به نخست‌وزیرش اعلام کرده بازی فوتبال فراتر از عقاید سیاسی است و ایران حریفی مناسب برای آماده‌سازی در مسیر جام جهانی قطر است. طرف کانادایی هم‌زمان به ایران اطمینان خاطر داده که بازی در زمان مقرر حتما برگزار می‌شود. مشکل اما اینجاست که شاگردان دراگان اسکوچیچ برای حضور در کانادا باید مسافت طولانی را طی کنند. آن‌ها از فرصت استفاده کرده و خواسته‌اند همزمان با حضور در کانادا و برپایی اردویی در این کشور، یک بازی دوستانه دیگر هم برگزار کنند. اینجا بود که عنوان شد ایران با اکوادور به توافق رسیده و این کشور، دومین حریف تدارکاتی ایران خواهد شد.

اکوادور هم این موضوع را تایید کرد، ولی مشکلات به وجود آمده مانع از محقق شدن این رویارویی شده است. به دلایلی که در بالا عنوان شد، کانادا نپذیرفته که زمینی به بازی ایران و اکوادور اختصاص دهد. از طرفی، اعضای دو تیم هم گفته‌اند زمان کافی برای اخذ ویزای کشوری دیگر ندارند و خود به خود این بازی لغو شده است.

در این میان، حمید استیلی اعلام کرده که گزینه جایگزینی برای بازی تیم ملی درنظر گرفته شده است. این‌بار صحبت از سنگال، یکی از بهترین تیم‌های آفریقایی و البته آماده‌ترین تیم‌های ملی کنونی است. اطرافیان تیم ملی می‌گویند ایران در حال رایزنی است تا سنگال به تهران بیاید و رودرروی شاگردان اسکوچیچ قرار بگیرد. اگر این پیشنهاد مورد پذیرش سنگال قرار بگیرد، آن وقت مسئله زمان اهمیت پیدا می‌کند، چون بازیکنان تیم ملی یک روز بعد از بازی با کانادا، باید سریعا این کشور را به مقصد ایران ترک کنند تا در فرصت باقی‌مانده به مصاف سنگال بروند. هرچند که مسئولان تیم ملی فعلا در حال رایزنی هستند و هنوز چیزی به طور قطعی اعلام نشده است.

منبع: فوتبال ۳۶۰