شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#وزارت

ضرغامی: با برطرف شدن اختلاف با وزارت بهداشت، حضور گردشگران سلامت تقویت شد/ گردشگری دریایی مزیت نسبی ایران

ضرغامی: با برطرف شدن اختلاف با وزارت بهداشت، حضور گردشگران سلامت تقویت شد/ گردشگری دریایی مزیت نسبی ایران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری دریایی مزیت بزرگ نسبی در کشور ماست و درصورتیکه سیاست های اعمال شده تاثیر مطلوب بگذارد شاهد رشد چشمگیری در این زمینه خواهیم بود.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره گردشگری سلامت در کشور اظهار کرد: اختلاف تاریخی درباره مدیریت گردشگری سلامت با وزارت بهداشت وجود داشت اما در حال حاضر این اختلاف برطرف شده است و حضور گردشگران سلامت تقویت شده است.

وی با اشاره به توسعه گردشگری ارزان بیان کرد: همانطور که در داخل به دنبال طرح گردشگری ارزان هستیم، برای گردشگران خارجی که امکان مالی بالا ندارند تا به صورت هوایی وارد ایران شوند در حال مذاکره ایم تا آنان به صورت زمینی به کشورمان به ویژه به اماکن مذهبی از جمله مشهدمقدس به راحتی سفر کنند.

ضرغامی درباره گردشگری دریایی عنوان کرد: ما با احتساب جزایر 5400 کیلومتر ساحل داریم. این گردشگری لذت بخش و مفرح است که اگر مسائل اولیه آن حل شود مردم سرمایه گذاری های لازم را انجام می دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید براینکه مهم ترین مساله در زمینه گردشگری دریایی سوخت است گفت: صاحبان قایق های تفریحی به قیمت سوخت آزاد معترض بودند چراکه اینگونه سوددهی کافی را نداشت و ما با ساماندهی قیمت سوخت مشکل همه افراد را حل کردیم.

وی ادامه داد: برخی کشتی های بزرگ از جمله کشتی کروز نمی توانند در سواحل معروف پهلو بگیرند این امر به سرمایه گذاری های مطلوب در زمینه اسکله سازی نیاز دارد چراکه قابلیت اجرایی شدن دارد علاوه براین تسهیلات و مدیریت باید به گونه ای باشد که برای افراد صرف کند. گردشگری دریایی حلقه گمشده گردشگری است همچنین مزیت بزرگ نسبی ماست و درصورتیکه سیاست های اعمال شده تاثیر مطلوب بگذارد شاهد رشد چشمگیری در این زمینه خواهیم بود.

ضرغامی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه راه اندازی کشتی کروز در چه مرحله ای است تصریح کرد: پس از حل مساله سوخت این کشتی، متوجه شدیم ایمنی لازم را برای مردم ندارد و درحال رفع این مشکل هستیم.

انتهای پیام/