شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#والیبال#والیبال ایران#هلند

والیبال ایران همیشه خود را فراتر از آسیا نشان داده است/ با هلند به موفقیت در لیگ ملت‌ها فکر می‌کنم

والیبال ایران همیشه خود را فراتر از آسیا نشان داده است/ با هلند به موفقیت در لیگ ملت‌ها فکر می‌کنم

ستاره هلند گفت: والیبال آسیا پتانسیل خوبی دارد و من فکر می‌کنم کیفیت والیبال آسیا هم باید با حضور بازیکنان حرفه‌ای بالاتر برود.

نیمیر عبدالعزیز، ستاره والیبال هلند و بازیکن پیکان، درباره شناخت خود از والیبال آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: شناخت چندانی از والیبال آسیا نداشتم و برای من حضور در ایران تجربه بسیار جدیدی بود که دوست داشتم آن را تجربه کنم. از تیم های آسیایی بیشتر بازیکنان ایران را می شناسم. سعید معروف و سید محمد موسوی بازیکنانی هستند که در دنیای والیبال مطرح هستند و در تیم پیکان کنار هم بازی کردیم. به جز ایران بازیکنان ژاپن هستند که از کیفیت والیبال بالایی برخوردار بوده و نشان دادند که می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند. در آسیا تنها ایران و ژاپن هستند که در والیبال می توانند مطرح باشند.

ستاره هلندی والیبال جهان با اشاره به تفاوت والیبال اروپا و آسیا عنوان کرد: من سال ها است در والیبال اروپا حضور دارم و بازی می‌کنم و سطح والیبال اروپا با آسیا قابل مقایسه نیست. اگر واقع بین باشیم باید بگویم که سطح والیبال اروپا خیلی بالاتر هست چون اکثر بازیکنان شاخص و‌ معروف والیبال دنیا در اروپا توپ می زنند. والیبال آسیا پتانسیل خوبی دارد و فکر می‌کنم کیفیت والیبال آسیا هم باید با حضور بازیکنان حرفه ای و سطح بالا، مانند جام باشگاه های آسیا بالا برود. شما ببینید حضور بازیکنان حرفه ای چقدر می تواند سطح مسابقات و رقابت تیم ها را حساس کند و مسابقات را به بالاترین سطح برساند. هرچند والیبال ایران نشان داده است که همیشه فراتر از آسیا بوده است.

نیمیر عبدالعزیز در خصوص آرامش خود در زمین مسابقه و همیشه به دور بودن از حاشیه گفت: من درون زمین تنها به والیبال بازی کردن فکر می‌کنم و ذهنم روا درگیر مسایل حاشیه ای نمی‌کنم. همین موضوع هم باعث شده که در کارم همیشه موفق باشم و به دور از هرگونه حاشیه کارم را دنبال کنم.

photo_2022-05-21_15-46-49

ستاره هلندی والیبال جهان در پاسخ به این سوال که بعد از مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به کشور خودت بازخواهید گشت و قطعا مستقیم به تمرینات تیم ملی هلند خواهید رفت تا در لیگ ملت‌ها شرکت کنید و این همه فشار تمرین و بازی تو را اذیت نمی‌کند؟ اظهار کرد: دقیقا من از ایران به بولونیا می روم و مستقیما باید به هلند بروم تا در تمرینات تیم ملی شرکت کنم، اگر بگویم که خسته نمی شوم دروغ گفته‌ام، اما یک بازیکن حرفه ای هستم و این موضوع را خوب می دانم که بازیکن حرفه ای می تواند روزها و شرایط بسیار سختی را داشته باشد. بعد از رقابت های باشگاهی ایتالیا به ایران آمدم تا همراه تیم والیبال پیکان در جام باشگاه های آسیا شرکت کنم و بعد از این مسابقات هم می روم تا در اردوی تیم ملی هلند حضور داشته باشم چرا که چیزی به شروع لیگ ملت ها باقی نمانده ولی چیزی که در ذهن دارم می خواهم با اجازه کادر فنی تیم ملی در بعضی بازی‌ها استراحت کنم و کمتر بازی کنم.

عبدالعزیز در خصوص اینکه لیگ ملت‌های والیبال را چگونه پیش‌بینی می‌کند، گفت: به همراه هم تیمی هایم در تیم ملی تمام سعی خود را ‌خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. واقعا نمی‌توانم پیش بینی کنم در لیگ ملت ها چه چیزی برای هلند رقم خواهد خورد اما تلاش می‌کنیم با نتیجه خوب این مسابقات را به پایان برسانیم.

انتهای پیام/