شهر خبر

جوزب بورل:

اتحادیه اروپا به نیروی مسلح و نظامی مستقل نیاز دارد

اتحادیه اروپا به نیروی مسلح و نظامی مستقل نیاز دارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که این اتحادیه برای تضمین امنیت خود به نیروهای مسلح اروپایی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در وبلاگ خود نوشت: «اتحادیه اروپا برای تضمین امنیت خود به نیروهای مسلح مستقل نیاز دارد.»

این مقام اروپایی در این ارتباط گفت: «محیط امنیتی جدید نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا باید مسئولیت بیشتری در قبال امنیت خود بپذیرد. برای این منظور، ما به نیروهای مسلح اروپایی مدرن و کارآمد نیاز داریم که به سطوح بالاتر تحولات نگاه کنند و همچنین در تلاش برای افزایش توانایی‌ها و نیروها باشند.»

به گفته بورل، اتحادیه اروپا باید در سه جهت اصلی کار کند: «اول، روی آمادگی رزمی نیروها، از جمله در مورد تکمیل ذخایر کار کنند؛ دوم، ظرفیت‌های موجود را از نظر کمی و کیفی (جرم و حجم) در پنج سال آینده با تمرکز بر شکاف‌های انباشته شده از گذشته افزایش دهند. از جمله توانمندسازی راهبردی، نوسازی پدافند هوایی، قابلیت‌های سایبری و فضایی. سوم، در یک دوره طولانی‌تر، به طور مشترک قابلیت‌های کلیدی آینده و قابلیت‌های پیشرفته ضد دسترسی / منع منطقه یا آگاهی موقعیت فضایی را توسعه دهد.»

بورل همچنین گفت: «زمان پیشبرد دفاع اروپا فرا رسیده است. ما باید پایگاه دفاعی اروپا را تقویت کنیم و با ظرفیت‌های نظامی مورد نیاز وارد میدان شویم. تا بتوانیم ظرفیت نظامی خود را برای دفاع از خود افزایش دهیم، ناتو را قوی‌تر و حمایت کنیم. هر زمان که نیاز باشد، شرکای خود را بهتر کنیم.»