شهرخبر

لیگ برتر انگلیس

منچسترسیتی با هیجان قهرمانی را از لیورپول گرفت/ ششمین قهرمانی لیگ برتری و چهارمین قهرمانی پپ/ جدول پایانی لیگ برتر انگلیس ۲۰۲۲-۲۰۲۱

در آخرین هفته لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی با برتری دراماتیک مقابل استون‌ویلا جام قهرمانی را بار دیگر به خانه برد و دست لیورپول از جام کوتاه ماند.

منچسترسیتی با هیجان قهرمانی را از لیورپول گرفت/ ششمین قهرمانی لیگ برتری و چهارمین قهرمانی پپ/ جدول پایانی لیگ برتر انگلیس ۲۰۲۲-۲۰۲۱

سی‌وهشتمین و آخرین هفته از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برگزاری ۱۰ دیدار همزمان به پایان رسید که در نهایت منچسترسیتی به جام قهرمانی رسید، تاتنهام راهی لیگ قهرمانان اروپا شد و برنلی به دسته پایین‌تر رفت.

در ورزشگاه اتحاد، منچسترسیتی صدرنشین به مصاف استون‌ویلا رفت و با برد دراماتیک ۳-۲ جام لیگ برتر را برای ششمین مرتبه بالای سر برد. با وجود این که سیتی صاحب توپ و میدان بود دقیقه ۳۷ ضربه سر کَش، ویلا را به گل نخست رساند. نیمه دوم هم که سیتی سراپا حمله بود در یک ضدحمله کوتینیو نمایش خوبش را با گلی که در دقیقه ۶۹ زد، تکمیل کرد. دقیقه ۷۶ سرانجام سیتی گل زد و گوندوغان میزبان را به بازگشت امیدوار کرد. دقیقه ۷۸ رودری با شوت زمینی دقیق کار را به تساوی کشاند. دقیقه ۸۱ کامبک سیتی با گلی که گوندوغان زد تکمیل شد. سیتیزن‌ها هشتمین قهرمانی‌شان در تاریخ لیگ را کسب کردند و این ششمین قهرمانی‌شان در لیگ برتر بود. همچنین گواردیولا برای چهارمین مرتبه در لیگ جزیره به جام دست پیدا کرد.

در ورزشگاه آنفیلد لیورپول میزبان ولورهمپتون بود که ۳-۱ حریفش را شکست داد، اما این برد هم باعث قهرمانی قرمزها نشد. گرگ‌ها با گل دقیقه ۳ نتو، لیورپول را غافلگیر کردند. با این حال دقیقه ۲۴ مانه گل تساوی را برای قرمزهای مرسی‌ساید زد. نیمه دوم هم فشار لیورپول برای زدن گل برتری ادامه پیدا کرد تا این که صلاح که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود دقیقه ۸۴ گل برتری تیم کلوپ را به ثمر رساند. سومین گل را هم دقیقه ۸۹ رابرتسون زد تا برد تلخ لیورپول قاطع‌تر شود.

به روز رسانی می‌شود ...