شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما

تولید ویدئو پروژکتور با منبع لیزر سه کاناله و تنظیم خودکار نور

تولید ویدئو پروژکتور با منبع لیزر سه کاناله و تنظیم خودکار نور

شرکت ال جی از تولید یک ویدئو پروژکتور فوق دقیق با منبع لیزر سه کاناله خبر داده که مشاهده فیلم‌های سینمایی را با کیفیت بسیار نزدیک به سالن‌های سینما ممکن می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این محصول HU۹۱۵QE نام دارد و تصویر را با درخشندگی کافی در دسترس مخاطب قرار می‌دهد و دارای یک سیستم صوتی داخلی هم هست.

بازتولید رنگ در HU۹۱۵QE توسط یک منبع نور لیزر سه کاناله – برای تولید سه رنگ قرمز، آبی و سبز – به جای استفاده از چرخه رنگی مشترک که در بسیاری از پروژکتورهای مشابه متداول است، صورت می‌گیرد. پوشش رنگ از طریق این ویدئو پروژکتور تا ۹۴ درصد مشابه پوشش رنگ در سالن‌های سینما است. این دستگاه همچنین برای حدود ۲۰۰۰۰ ساعت استفاده مناسب است.

این دستگاه در صورت قرار گرفتن در فاصله ۵.۶ سانتیمتری از دیوار تصاویر ۹۰ اینچی و در صورت قرار گرفتن در فاصله ۱۸.۳ سانتیمتری از دیوار تصاویر ۱۲۰ اینچی پخش می‌کند و دقت تصاویر آن نیز ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. پشتیبانی از فناوری HDR۱۰ از جمله دیگر ویژگی‌های دستگاه مذکور است.

ویدئو پروژکتور مذکور به یک سیستم تصحیح درخشندگی تصویر به صورت فریم به فریم نیز مجهز است. این پروژکتور ۳۷۰۰ لومن نور ANSI منتشر می‌کند و دقت کنتراست آن به ۲،۰۰۰،۰۰۰:۱ در هر صحنه می‌رسد. فناوری Brightness Optimizer II هم شدت روشنایی را بسته به شرایط روشنایی در اتاق تنظیم می‌کند، بدون اینکه نیازی به کشیدن پرده باشد. قیمت این محصول با سیستم صوتی ۴۰ واتی، ۵۱۰۰ دلار است.