شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کمیته ملی#کشورهای اسلامی

تعیین هزینه ۴۵ میلیارد تومانی برای اعزام کاروان ایران به قونیه/ رحیمی: سازمان برنامه‌وبودجه در تیم ماست!

تعیین هزینه ۴۵ میلیارد تومانی برای اعزام کاروان ایران به قونیه/ رحیمی: سازمان برنامه‌وبودجه در تیم ماست!

تهران- ایرنا- در پایان نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، اصغر رحیمی از هزینه ۴۵ میلیارد تومانی شامل هزینه ارزی یک میلیون یورویی به اضافه هزینه ۱۵ میلیارد تومانی اعزام کاروان ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی قونیه خبر داد.

به گزارش ایرنا، صد و نهمین نشست هیات رئیسه و اجرایی کمیته ملی المپیک امروز درحالی برگزار شد که تنها محور تعیین شده برای این نشست ارائه گزارشی از سوی اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی بازی‌های کشورهای اسلامی بود.

اصغر رحیمی در گفت‌وگو با ایرانا از برآورد هزینه‌ای کاروان اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی صحبت کرد و گفت: در جلسه امروز هیات اجرایی گزارشی از پیش‌بینی‌ هزینه‌ای کاروان اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی ارائه کردم. طبق پیش‌بینی‌ها، چیزی حدود یک میلیون یورو هزینه ارزی و حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه ریالی کاروان است که مجموع هزینه‌های چیزی معادل ۴۵ میلیارد تومان خواهد شد.

وی در پاسخ به این که آیا هزینه‌های برآورد شده مورد تایید قرار گرفت یا خیر، افزود: با توجه به تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو، فکر نمی‌کنم به لحاظ تامین هزینه‌ها مشکلی وجود داشته باشد. ضمن این که ما در برآورد هزینه‌ای تلاش کردیم تا هم راحتی ورزشکاران را در نظر بگریم و هم در هزینه‌ها ریخت و پاش نشود.

چندی پیش بود که کیکاوس سعیدی دبیرکل، احمد بابایی خزانه‌دار، اصغر رحیمی و پیمان فخری سرپرستان کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی و آسیایی، دیداری با مسئولان سازمان برنامه و بودجه داشتند.

رحیمی درخصوص مباحث مطرح شده در این جلسه و این‌که آیا قرار است از سوی سازمان برنامه و بودجه، تخصیص ویژه‌ای برای بازی‌های کشورهای اسلامی در نظر گرفته شود، گفت: ببینید اگر بودجه تعیین شده خودمان به‌موقع برسد، عملا می‌توانیم هزینه رویدادهای‌مان را مدیریت کنیم. به این جلسه هم رفته بودیم تا از همین موضوع دفاع کنیم. ضمن این‌که برخورد سازمان برنامه و بودجه نیز بسیار مثبت بود و اصلا این احساس را نداشتیم که در مقابل هم قرار داریم بلکه حس کردیم این سازمان کاملا در کنار ماست. در دیدار با مسئولان سازمان برنامه و بودجه در واقع به بررسی و مرور هزینه‌ها پرداختیم و این‌طور نبود که بخواهیم چالش یا جدلی داشته باشیم. تمامی مسئولان این سازمان کاملا همراه ما بودند و شرایط به‌گونه‌ای بود که انگار در تیم ما هستند.

وی در واکنش به این‌که تا چه زمان هزینه‌های ارزی و ریالی کاروان تامین خواهد شد، گفت: این‌ها مسائل مالی است و اطلاع چندانی از آن ندارم ولی تاکید ما بر این بود که همین حالا هم نیازمند تامین هزینه‌ها هستیم و این‌طور نیست که چون رقابت‌ها مردادماه برگزار می‌شود، همان برج پنج پول به دست‌مان برسد.

تکلیف رشته‌های تیمی اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی درحالی مشخص شد که براساس رنکینگ کشورها، تقسیم‌بندی و مجوز حضور تیم‌ها انجام و مقرر شد ایران در تمامی رشته‌های تیمی از جمله فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال در بخش آقایان  سهمیه ورودی کسب کرده است. در بخش بانوان اما تیم‌های ایران فقط موفق به کسب سهمیه در رشته بسکتبال سه نفره شدند و متعاقب آن اعلام شد با کناره‌گیری تیم والیبال بانوان قزاقستان، تیم ملی والیبال بانوان ایران جواز حضور در این مسابقات را به‌دست آورده است.

سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی با تایید این خبر ادامه داد: با انصراف قزاقستان، کمیته برگزاری مسابقات از جایگزینی ایران به جای قزاقستان خبر داد و ما نیز با ارسال نامه رسمی، برای حضور تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در این مسابقات، به صورت رسمی اعلام آمادگی کردیم. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم رشته دیگری به رشته‌های تیمی اعزامی اضافه خواهد شد یا خیر.

وی در پاسخ به این‌که آیا احتمال اضافه شد تیم ملی هندبال زنان ایران به کاروان هم وجود دارد یا خیر، گفت: فکر می‌کنم ۱۰ الی ۱۵ روز دیگر ثبت نام از کاروان‌های اعزامی بسته شود. البته توجه داشته باشید که اگر کشوری قصد انصراف از حضور در مسابقات را داشت، همچون قزاقستان به سرعت انصراف خود را اعلام می‌کرد.

گفتنی است پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی طی روزهای ۱۸ تا ۲۷ مرداد سال به میزبانی قونیه ترکیه برگزار خواهد شد.

تیروکمان، دوومیدانی، بسکتبال، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی، ژیمناستیک، هندبال، جودو، کاراته، کیک‌بوکسینگ، تیراندازی، شنا، تنیس روی‌میز، تکواندو، والیبال، وزنه‌برداری، کشتی و فوتبال رشته‌های نهایی اعزامی کشورمان به بازی‌های کشورهای اسلامی هستند. در بخش جانبازان و معلولان هم اعزام رشته‌های پاراتیروکمان، پاراشنا و پاراتنیس‌روی‌میز مصوب شده است.