شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشتی آزاد#تیم منتخب

جدال یوزپلنگ با رحمان بی‌رحم پیش از راند پنجم مبارزه با جادوگر +فیلم

جدال یوزپلنگ با رحمان بی‌رحم پیش از راند پنجم مبارزه با جادوگر +فیلم

تهران- ایرنا- تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان در حالی چند روز آینده به پیکارهای رنکینگ‌دار قزاقستان اعزام خواهد شد که این روزها در خانه کشتی شهید «مصطفی صدرزاده» تمرینات خود را دنبال می‌کنند.

به گزارش ایرنا، پنجمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان به منظور حضور در رقابت‌های بین‌المللی قزاقستان و رنکینگ اتحادیه جهانی روزهای ۳۰ اردیبهشت تا ۱۰ خردادماه در محل خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم های ملی کشتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

رقابت‌های بین‌المللی کشتی رنکینگ اتحادیه جهانی جام بولات تورلیخانوف روزهای ۱۲ تا ۱۵ خردادماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

به نظر می‌رسد رحمان عموزاد خلیلی، یونس امامی، حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور و امیرحسین فیروزپور نفرات اعزامی به قزاقستان هستند. البته امیرحسین زارع نیز قرار بود به این رقابت‌ها اعزام شود که به دلیل مصدومیت این مسابقات را از دست داد.

تمرینات تیم ملی کشتی آزاد نیز با توجه به تعویق بازی‌های آسیایی دستخوش تغییراتی شد. بر همین اساس حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور بعد از حدود ۸ ماه دوری از مسابقات قرار است در قزاقستان به روی تشک بروند. مسابقاتی که پیش از مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برگزار می‌شود.  

سایر نفرات اعزامی همچون عموزاد، امامی و فیروزپور نیز در چند ماه گذشته در چندین تورنمنت از جمله قهرمانی آسیا در مغولستان و همچنین پیکارهای قهرمانی کشور را پشت سر گذاشتند. 

تمرینات این روزهای تیم ملی کشتی با توجه به تعداد کم نفرات حال و هوای خاص خودش را دارد. سایر نفرات تیم ملی خود را برای حضور در جام تختی به عنوان مرحله چهارم انتخابی تیم ملی آماده می‌کنند. رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی روزهای ۱۸ تا ۲۰ خرداد ماه به میزبانی تنکابن در استان مازندران برگزار خواهد شد.

برهمین اساس سرشاخ شدن برخی نفرات در تمرینات می‌تواند جالب توجه باشد به خصوص آنکه این ۲ نفر رحمان عموزاد خلیلی و حسن یزدانی باشند. ۲ آزادکاری که از لحاظ جسارت و قدرت فنی شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. 

رحمان عموزاد خلیلی دارنده طلای نوجوانان و جوانان جهان بعد از ناکامی در پیکارهای بزرگسالان جهانی سال ۲۰۲۱ در اسلو در وزن جدیدش یعنی ۶۵ کیلوگرم، موفقیت‌های خوبی را کسب کرده به خصوص آنکه با پیروزی مقابل باجرانگ آزادکار نامدار هندی در فینال قهرمانی آسیا، امید زیادی به درخشش در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ در صربستان دارد. او را از همین الان باید یکی از نفرات اصلی تیم ملی در صربستان بدانیم و به طور حتم جدال او مقابل تاکاتو اتوگورو قهرمان المپیک توکیو در صورت حضور در صربستان، بسیار دیدی و جذاب خواهد بود.

حسن یزدانی نیز بعد از درخشش در جهانی اسلو و به خصوص پیروزی برابر دیوید تیلور بعد از ۳ شکست متوالی مقابل او، حال یوزپلنگ ایرانی اسب خود را زین کرده تا در راند پنجم در صورت رویارویی با حریف قدرتمند آمریکایی، یک بار دیگر او را شکست دهد. البته تیلور آمریکایی نیز تمرینات سخت و پرفشاری را در دستور کار دارد و خود را برای حضور در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا که اواخر خرداد در نیویورک برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

یزدانی با کسب طلا در صربستان به چهارمین طلای جهانی خود دست خواهد یافت و جمع مدال‌های جهانی خود را به ۶ خواهد رساند و در کنار یک طلا و یک نقره المپیک به پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران از حیث تعداد مدال جهانی و المپیک تبدیل خواهد شد.