شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون کشتی#کمیته ملی#المپیک

از سوی فدراسیون کشتی اتفاق می‎افتد: تقسیم بورسیه IOC بین ۴ کشتی‌گیر

از سوی فدراسیون کشتی اتفاق می‎افتد: تقسیم بورسیه IOC بین 4 کشتی‌گیر

درحالیکه کمیته ملی المپیک نام دو کشتی‌گیر را برای دریافت بورسیه تا المپیک ۲۰۲۴ تعیین کرده، فدراسیون کشتی این بورسیه را بین ۴ قهرمان تقسیم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمیته ملی المپیک ایران از آذر ماه سال گذشته نام 15 ورزشکار را برای دریافت بورسیه به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد. محمدرضا گرایی و امیرحسین زارع در کشتی، جواد فروغی و فاطمه کرم‌زاده در تیراندازی، سمیه یزدانی در دوچرخه‌سواری، نازنین ملایی در قایقرانی، دانیان شه‌بخش در بوکس، رضا علیپور در صخره‌نوردی، الهام حسینی و علی داودی در وزنه‌برداری، علی پاکدامن در شمشیربازی و ریحانه مبینی در دوومیدانی، مهلا مومن‌زاده در تکواندو، مهرشاد افقری در شنا و احمد کهنی در ژیمناستیک این 15 ورزشکاری هستند که نام‌شان از سوی IOC برای دریافت ماهیانه 500 دلار تایید شد.

باوجودی که نام دو کشتی‌گیر در لیست دریافت بورسیه کمیته بین‌المللی المپیک دیده می‏شود، فدراسیون کشتی تصمیم دارد که این بورسیه را بین 4 کشتی‌گیر که از شانس کسب مدال در المپیک 2024 پاریس برخوردارند، تقسیم کند.

به این ترتیب علاوه بر محمدرضا گرایی که نشان طلای المپیک 2020 توکیو و طلای جهان را در سال گذشته به دست آورد، محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک توکیو در رشته فرنگی و همچنین در رشته آزاد علاوه بر امیرحسین زارع دارنده مدال برنز المپیک 2020 و قهرمان مسابقات جهانی 2021 اسلو، نام حسن یزدانی دارنده دو مدال طلا و نقره المپیک و قهرمان جهان نیز در این لیست گنجانده شده است.

هر 4 کشتی‌گیر از امیدهای کشتی ایران در المپیک پیش رو محسوب می‌شوند.



انتهای پیام/