شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#رئیس مجلس

نماینده مجلس عضو جبهه پایداری : ریاست مجلس قالیباف در شأن نظام نبوده  / اعلام وصول نشدن استیضاح‌ها جای نگرانی دارد

نماینده مجلس عضو جبهه پایداری : ریاست مجلس قالیباف در شأن نظام نبوده  / اعلام وصول نشدن استیضاح‌ها جای نگرانی دارد

منیبان نوشت: احمدی بیغش درباره کاندیدا شدن الیاس نادران  خاطرنشان کرد: بهتر است به این صورت بگوییم در این دو سال رئیس مجلس شخصی بوده که خوب یا بد، توانش همین حد بوده، اما این در شأن نظام نبوده و قاعدتاً باید جای او را به شخص دیگری بدهند. 

محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اعتراضات صورت گرفته گفت: قطعاً هر پالس منفی در هر زمینه‌ای نگران‌کننده محسوب می‌شود اما ان‌شاالله قابل رفع شدن است. در حقیقت مسئولان باید شرایط را مدیریت کنند، خواسته‌ها و مطالبات به حق را پاسخ مثبت بدهند و با مدیریت درست و صحیح اجازه ندهند، افرادی این مطالبات به حق را به بیراهه هدایت کنند.

نماینده مردم شازند در مجلس ضمن ارزیابی اقدام دولت برای به سرانجام رساندن اصلاحات اقتصادی تصریح کرد: اصلاحات اقتصادی به واقع کار بزرگی است و کار بزرگ می‌تواند، نقص هم داشته باشد این هم شاید نقص‌هایی داشته باشد. بنده معتقدم که دولت نباید ابتدا به ساکن روی نقطه‌های حساسی مثل خوراک و معیشت مردم، مثل نان دست می‌گذاشت اما حالا که ورود شده، باید هم مدیریت کند که درست انجام شود، به سامان برسد و هم اقشار آسیب‌پذیر که قشر عظیمی از مردم را شامل می‌شوند، در این قصه فدا نشوند.

دولت نباید ابتدا روی معیشت مردم دست می‌گذاشت/ به عملکرد هیات رئیسه نمره قابل قبولی نمی‌دهم/ اعلام وصول نشدن استیضاح‌ها جای نگرانی دارد

احمدی بیغش در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن ارزیابی عملکرد هیات رئیسه مجلس طی دو سال گذشته اظهار کرد: بنده بر این باور هستم که هیات رئیسه و رئیس مجلس، در مجموع نمره قبولی ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی اسلامی در واکنش به اینکه بسیاری بر این باور هستند که در سال سوم مجلس یازدهم قالیباف کماکان رئیس مجلس باقی می‌ماند، ادامه داد: در حال حاضر بافت مجلس به صورتی است که متأسفانه شاید موردی که مردم بخواهند نباشد. به‌هرحال نمی‌دانم چه کسی رئیس مجلس می‌شود اما امید داریم، چهره‌هایی برای ریاست مجلس کاندیدا شوند که در آینده وضعیت مناسب‌تری از آنچه که در این دو سال تجربه کردیم، را مشاهده کنیم.

احمدی بیغش همچنین درباره کاندیدا شدن الیاس نادران خاطرنشان کرد: بهتر است به این صورت بگوییم در این دو سال رئیس مجلس شخصی بوده که خوب یا بد، توانش همین حد بوده، اما این در شأن نظام نبوده و قاعدتاً باید جای او را به شخص دیگری بدهند.

او درباره عدم وصول استیضاح‌ها از سوی هیات رئیسه یادآور شد: ما اعتقاد داریم باید بین قوای سه‌گانه تعامل باشد اما نباید از آن طرف بام بیافتیم. در حال حاضر عدم اعلام وصول استیضاح‌ها، جای نگرانی برای نمایندگان دارد. در حقیقت نگرانی از آنجایی نشأت می‌گیرد که مگر چه اتفاقی می‌افتد نماینده نمی‌تواند از حق قانونی‌اش در چهارچوب آئین‌ نامه استفاده کند. در شرایط فعلی وضعیت به همین ترتیب است که نمی‌شود از این حق استفاده کرد.

۲۱۲۱۷