شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مورینیو#جام‌جهانی#انگلیس#جام جهانی

وقتی یک عراقی آرایشگر مطرح‌ترین فوتبالیست‌ها شد/ موهای مورینیو را از ته زدم!/ برای جام‌جهانی آماده هستم

احمد السنوی آرایشگر معروف فوتبالیست‌ها در انگلیس می‌گوید به عنوان آرایشگر بازیکن‌های مطرح برای جام جهانی آماده است!

احمد السنوی

هر فوتبالیستی که دلش مدل موی جدید بخواهد، به سراغ احمد السنوی می‌رود؛ آرایشگر ستاره‌های فوتبال جهان. این استایلیست ۳۱ ساله موی افرادی مانند جک گریلیش، ادن آزار، کیلیان امباپه و پل پوگبا را اصلاح کرده است.

آرایشگر عراقی

همه‌چیز برای او که در آرایشگاهی نزدیک زمین تمرینی چلسی کار می‌کند، از سال ۲۰۱۳ شروع شد، زمانی که تعدادی از آبی‌ها به فکر تازه کردن مدل موی خود افتاده بودند. از آن زمان، تجارت برای این کارآفرین عراقی رونق گرفت. او به درخواست رفیقش پوگبا به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رفت تا آرایشگر تیم ملی فرانسه باشد و پس از پیروزی در این رقابت در ویدئویی که در رسانه اجتماعی منتشر کرد به آنها صمیمانه تبریک گفت.

او حتی در تبلیغ پپسی در کنار لیونل مسی، مو صلاح، و رحیم استرلینگ ظاهر شد. آخرین کار او برای گریلیش، که به تازگی سفیر برند گوچی شده، در فضای مجازی وایرال شده است. السنوی به نشریه «سان» گفت: «او نمادین است زیرا همه از مدل موهایش تقلید می‌کنند. حتی پسرم هم پیش من می‌آید و می‌گوید که می‌خواهد موهایش را مانند موهای جک بلند کند. او تأثیر مثبتی دارد، به همین دلیل است که گوچی او را انتخاب کرده، بنابراین اصلاح موهای او باعث افتخار است.»

آرایشگر چلسی

السنوی به دلیل اینکه از کار آرایشگر خود ناراضی بود به آرایشگری روی آورد. او قبل از اینکه در آرایشگاه مشغول به کار شود، کار خود را با کوتاه کردن موهای خود و سپس موهای خانواده‌اش آغاز کرد. «من هدف خاصی نداشتم و واقعاً نمی‌دانستم که می‌خواهم چه‌کاره شوم. دیپلم هنر داشتم. اما وقتی آرایشگرم موهایم را بد کوتاه می‌کرد، تصمیم گرفتم خودم موهایم را کوتاه کنم. از آنجا شروع به اصلاح موهای اعضای خانواده کردم و چند سالی در یک مغازه مشغول به کار شدم. من و همسرم در سال ۲۰۱۳ آرایشگاه «A Star Barbers» را افتتاح کردیم که حدود ۱۰ دقیقه با زمین تمرین چلسی فاصله دارد. جوان‌ها، مثل ریس جیمز، دومینیک سولانکه، و چند نفر دیگر ابتدا از در وارد شدند. سپس جان تری یک روز نزد من آمد و از من خواست که به زمین تمرین بیایم. من سه سال با ستاره‌های چلسی کار کردم و موهای ادن آزار، دیگو کاستا و حتی ژوزه مورینیو را اصلاح کردم. من در واقع موهای مورینیو را در روزی که اخراج شد کوتاه کردم! او می‌خواست موهایش کاملاً کوتاه شود، بنابراین من تمام موهایش را از بیخ زدم.»

جام جهانی

رسانه‌های اجتماعی در کمک به رشد آرایشگاه او نقش زیادی داشتند. امروز، حساب اینستاگرام آنها حدود ۷۱۸۰۰۰ دنبال‌کننده دارد و از طریق اشتراک‌گذاری مدل‌های موی السنوی توسط فوتبالیست‌ها بوده است که مشتریان بیشتری به سمت آرایشگاهش سرازیر شدند.

در طی پنج سال از راه‌اندازی آرایشگاهش، السنوی در جام جهانی ۲۰۱۸ توسط پوگبا و ستاره رئال مادرید آزار به روسیه دعوت شد تا قبل از نیمه‌نهایی موهای‌شان را کوتاه کند. السنوی گفت: «پل و ادن قبل از بازی کنار هم با من تماس گرفتند، بنابراین مجبور شدم برای اصلاح موهای‌شان به اردوی هر دو تیم بروم. قبل از آن نیمه‌نهایی، باید حدود ۳۰ یا ۴۰ مدل مو را در روز و شب قبل از مسابقه استایل می‌کردم. خیلی سرم شلوغ بود.»

فرانسه در نهایت با شکست کرواسی در فینال قهرمان جام جهانی شد. این باعث خوشحالی السنوی شد و پوگبا از او برای کمک به رسیدن به آرزویش تشکر کرد. «زمانی که فرانسه فینال را برد، در تعطیلات بودم و برد آن‌ها باعث شد احساس کنم در این فینال سهیم هستم. و سپس پل در یک ویدیوی زنده بعد از بازی، از من تشکر کرد و کارش بسیار شگفت‌انگیز بود.»

شغل دوم و قطر

آرایشگاه رو به رشد السنوی اکنون کافی شاپ دارد، لاین تتو دارد و او به زودی محصولات موی خود را روانه بازار می‌کند. او همچنین در حال آماده شدن برای مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ است. «هیچ چیز قطعی نیست، زیرا ممکن است آرایشگر دیگری پیدا کنند، اما فکر می‌کنم با انگلیس، فرانسه و بلژیک به قطر می‌روم. چند بازیکن از تیم ملی قطر نیز با من تماس گرفتند. من اهل خاورمیانه هستم، بنابراین کوتاه کردن موهای آن‌ها افتخار من است.»

اما او هیچ نکته‌ای را به هیچ رقیبی منتقل نخواهد کرد. السنوی گفت: «وقتی یک فوتبالیست روی صندلی من نشسته باشد، اصلاً در مورد بازی صحبت نمی‌کنیم. من با این موضوع به طور حرفه‌ای برخورد میکنم و سعی می‌کنم با صحبت در مورد چیزهای دیگر دوستی‌ام را با تمام آن‌ها حفظ کنم. چون در نهایت من آرایشگر آن‌ها هستم و وظیفه من این است که باعث شوم تا آن‌ها در زمین چهره خوبی داشته باشند.»