شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیسی#استقلالی#تراکتور#سازمان لیگ

ضیا عربشاهی: امید عالیشاه فرزند پرسپولیس است؛ علیه او حرفی نزدم

آجُرلو همیشه پُز می داد پرسپولیسی است؛ سردار تهرانی مقدم استقلالی بود/ یک معذرت خواهی این قدر سخت است؟

ضیا عربشاهی گفت: به نظرم کلید این فاجعه قبل از بازی زده شد و سازمان لیگ و باشگاه تراکتور بیشترین تقصیر را داشتند.

آجُرلو همیشه پُز می داد پرسپولیسی است؛ سردار تهرانی مقدم استقلالی بود/ یک معذرت خواهی این قدر سخت است؟

مصاحبه ای از ضیا عربشاهی منتشر شده است که در آن از رفتار امید عالیشاه در تبریز انتقاد کرده بود در حالی که هافبک اسبق تیم ملی و پرسپولیس مدعی است هرگز این صحبت ها را انجام نداده است.

ضیا عربشاهی در گفت و گو با خبرورزشی به این موضوع اشاره کرد و گفت: من همیشه برای دوستان خبرنگار و رسانه ای احترام زیادی قائل بوده و هستم. به همین خاطر همواره جوابگوی این عزیزان بوده ام. این بار هم از من در خصوص اتفاقات تبریز سئوال شد که به یکی از همکاران شما گفتم رفتارهای مهدی کیانی کاپیتان تراکتور و رامین رضاییان بازیکن پرسپولیس خیلی خوب بود اما صحبتی درخصوص امید عالیشاه انجام ندادم.

وی ادامه داد: متأسفانه از این صحبت من سوء برداشت شد و دوستان از قول من نوشتند که امید عالیشاه باید از مهدی کیانی و رامین رضاییان یاد بگیرد درحالی که اصلا من چنین حرفی نزدم. امید عالیشاه الان حدود ۹ سالی می شود در پرسپولیس بازی می کند و فرزند این تیم است. او در همه این سال ها یکی از بازیکنان مؤثر، تکنیکی و دریبل زن بوده و به شخصه همیشه برای کسانی که سال ها در این تیم بازی کرده اند احترام قائل بوده و هستم. به نظرم در اتفاقی که رُخ داد امید عالیشاه کمترین تقصیر را داشت. او خیلی سعی کرد خودش را کنترل کند اما سخت است وقتی این همه سنگ به سوی شما پرتاب می شود یا فحش می خورید بتوانید خودتان را کنترل کنید.

پیشکسوت پرسپولیس سازمان لیگ و باشگاه تراکتور را مقصر این وقایع دانسته و یادآور شد: به نظرم مقصر اصلی سازمان لیگ و باشگاه تراکتور هستند. مگر قرار نبود در دوران کرونایی نهایتا ۳۰ درصد ورزشگاه توسط تماشاگران تیم میزبان پُر شود؟ پس چرا ۹۰ درصد این استادیوم پُر شد؟ اصلا چرا سایت باشگاه تراکتور اطلاع رسانی درستی انجام نداد و بلیت فروشی کرد؟ به نظرم کلید این فاجعه قبل از بازی زده شد و سازمان لیگ و باشگاه تراکتور بیشترین تقصیر را داشتند.

هافبک پیشین پرسپولیس و تیم ملی با اشاره به تلاش مهدی کیانی برای آرام کردن هواداران تراکتور گفت: همه دیدیم ۴۵ دقیقه پس از توقف بازی مهدی کیانی کاپیتان تراکتور از طریق بلندگو از تماشاگران خودی می خواست اجازه دهند بازی بدون تنش برگزار شود چرا که در غیر این صورت بازی ۳ برصفر به سود پرسپولیس خواهد شد. خود تراکتوری ها و تماشاگران این تیم هم خوب می دانستند نیمه تمام ماندن مسابقه به دلیل عدم امنیت درورزشگاه نتیجه ای غیر از ۳ برصفر به سود تیم مهمان در بر نخواهد داشت اما صحبت های کاپیتان و سرمربی تراکتور بی فایده بود تا این دیدار نیمه تمام باقی بماند. حالا هم کمیته انضباطی طبق قانون باید این دیدار را با نتیجه ۳ برصفر به سود پرسپولیس اعلام کند.

عربشاهی با اشاره به مصاحبه های اخیر مدیرعامل و سرپرست تیم تراکتور خاطرنشان کرد: آقایان خودشان را به آن راه می زنند و جوری مصاحبه می کنند که انگار این سنگ پرانی ها و فجایع را تماشاگران پرسپولیس به وجود آورده اند. آقای سهرابی و آقای محمودی عزیز! اگر بازی در استادیوم آزادی برگزار می شد و تماشاگران پرسپولیسی سنگ پرانی می کردند آیا همین حرف ها را می زدید؟ یا اینکه آسمان را به زمین می دوختید؟ متأسفانه این مصاحبه های مسئولان و دست اندرکاران واقعا دردآور و غیرمنطقی است. کاش به جای این حرف های غیرمسئولانه فقط عذرخواهی می کردند. یک معذرت خواهی ساده این قدر سخت است؟

عربشاهی درخصوص قهرمانی زودهنگام استقلال نیز چنین گفت: به هر حال این تیم قهرمان شد و مبارکشان باشد اما بد ندیدم یک خاطره قدیمی تعریف کنم که شاید برای هواداران استقلال و پرسپولیس جالب باشد. فکر می کنم حدود ۲۰ سال پیش بود که من به اتفاق سردار شهید حسن تهرانی مقدم و سردارشهریاری تفریحی به سالن می رفتیم و فوتبال بازی می کردیم. آن زمان آقای آجرلو هم همراه ما بود. خدابیامرز شهید تهرانی مقدم فوق العاده انسان ماه و خوبی بود اما همیشه هم می گفت " استقلالی هستم." آن زمان همین آقای آجرلو همیشه به من و بقیه پُز می داد که از قدیم پرسپولیسی بوده است و نمی دانم چه شد که او از استقلال سردرآورد و مدیرعامل این باشگاه شد. این خاطره را تعریف کردم تا به مدیرعامل باشگاه استقلال بگویم من یکی او را همیشه پرسپولیسی می دانم چون خیلی به تیم ما تعصب نشان می داد!