شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانشگاه آزاد#نشست خبری

رویداد ملی عصر امید طلیعه حرکت دانشگاه آزاد است

رویداد ملی عصر امید طلیعه حرکت دانشگاه آزاد است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ازاد در نشست خبری چهلمین سال تاسیس دانشگاه آزاد گفت: رویداد ملی عصر امید طلیعه حرکت دانشگاه آزاد است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، روح الله دهقانی فیروزآبادی، صبح امروز در نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی عصر امید با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در چهل سال عمر خود فراز و فرودهای زیادی داشته است، اظهار داشت:  دانشگاه باید سعی کند نقاط ضعف خود را اصلاح و نقاط قوت را تقویت کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تربیت نیروی انسانی، ویژگی های منحصر به فردی دارد که از جمله آن می‌توان به آزمایشگاه های پیشرفته، کارگاه ها و تجهیزات موجود اشاره کرد. 

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در اکثر نقاط کشور شعبه دارد، گفت: دانشگاه آزاد در حال حاضر 30  هزار عضو هیئت علمی و عملیاتی و بیش از یک میلیون دانشجو دارد که ظرفیت بی نظیری است.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد افزود: گستردگی منطقه‌ای دانشگاه باعث شده که نیازهای علمی و منطقه‌ای در اولویت قرار گیرد. دانشگاه  آزاد متمرکز در تهران نیست که تنها به حوزه های هایتک و خاص ورود پیدا کند. اساتید دانشگاه آزاد به خصوص در استان ها چون به مردم نزدیک هستند و نیازهای منطقه خود را می شناسند با مسایل کشور در ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه رویداد عصر اولین حرکت دانشگاه در طلیعه گام دوم است، گفت:  بزرگترین جهاد دانشگاهی در شرایط حاضر،  ایجاد زیرساختهای شغلی است چراکه اگر اشتغال پایدار ایجاد شود امید در کشور رونق می گیرد و بسیاری از مسایل حل می شود.

دهقانی گفت: دانشگاه در چهل سالگی تغییر پارادایم خواهد داد و از همه ظرفیت خود برای اشتغال نافع استفاده خواهد کرد.

وی افزود: با وجود گذشت چهل سال، دانشگاهیان دانشگاه آزاد به خودباوری و شناخت از خودشان نرسیده‌اند، بر این اساس هزار تا از بهترین زیرساختهای پژوهشی، هزار شرکت فناور و هزار بهترین استارت آپها در رویداد عصر امید معرفی خواهد شد. 

دهقانی با بیان اینکه حرکت به سمت دانشگاه اشتغال آفرین هدف اصلی است، تصریح کرد: سال گذشته 50 هزار مترمربع از بهترین ساختمانهای دانشگاه آزاد با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در اختیار کسب و کارهای فناور قرار گرفته است. در ادامه نیز توان سخت افزاری و مغزافزاری دانشگاه در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد ادامه داد: رویداد ملی عصر امید انشالله همه ساله برگزار می شود. تمام زیرساختهای علم و فناوری دانشگاه را شناسنامه دار کردیم و در رویداد شرکت و رقابت می کنند تا بهترین ها انتخاب شوند.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: بیش از 1200 میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری و مشارکت برای رویداد عصر امید با صندوق های مختلف کشور به امضا رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه «رسانه» خط مقدم جهاد امروز کشور است، افزود: باید با تزریق ناامیدی، یأس، دلخوری و سیاه نمایی از سوی دشمنان و معاندان نظام و کشور مقابله کنیم و اجازه ندهیم جوانان ما را مأیوس و نا امید از آینده کنند.

رونمایی از پوستر رویداد ملی عصر امید

در ادامه نشت خبری  معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و  محمد علی اکبری سرپرست باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از پوستر رویداد ملی عصر امید رونمایی شد. 

انتهای پیام/