شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#عراق

یک منبع عراقی اعلام کرد؛

رخنه سرکرده های داعشی به عراق با آگاهی نظامیان آمریکایی

رخنه سرکرده های داعشی به عراق با آگاهی نظامیان آمریکایی

یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق امروز شنبه از موارد رخنه سرکرده های داعشی در جریان انتقال افراد از اردوگاه الهول سوریه به اردوگاه الجدعه در موصل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی عراقی در استان الانبار عراق امروز شنبه از موارد رخنه سرکرده های داعشی در جریان انتقال افراد از اردوگاه الهول سوریه به اردوگاه الجدعه در موصل خبر داد.

این منبع اعلام کرد: شماری از سرکرده های جنایتکار داعشی از اردوگاه الهول در سوریه به کشورهای همسایه با اطلاع نیروهای آمریکایی منتقل شده اند.

منبع مذکور تاکید کرد: زوایای طرح اسکان و بازگردانیدن خانواده های داعشی به مناطق آزاد شده از لوث تکفیری ها مشخص نیست و این با وجود اعتراضات فرماندهان امنیتی به بازگشت آنها به ویژه با توجه به شرایط حساس عراق است اما طرفهای منطقه ای در راستای بازگردانیدن این خانواده ها با اهداف سیاسی به منظور به هم ریختن اوضاع امنیتی به ویژه در استانهای آزاد شده از لوث داعش، حرکت می کنند.

منبع عراقی گفت: بیشتر فرماندهان امنیتی با بازگشت این خانواده های داعشی مخالفند و از بی ثبات شدن اوضاع بیمناک هستند

گفتنی است که چندی پیش، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق نسبت به خطراتی که اردوگاه الهول در سوریه برای کشورش دارد، هشدار داد.

الاعرجی در کنفرانسی در مرکز «النهرین» با حضور سفرای کشورهای غربی و نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد تصریح کرد که گروهک تروریستی داعش همچنان یک خطر واقعی است.