شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرماندار

موانع فعالیت ۱۹ طرح تولیدی، کشاورزی و صنعتی شهرستان ملایر رفع شد

موانع فعالیت ۱۹ طرح تولیدی، کشاورزی و صنعتی شهرستان ملایر رفع شد

همدان- ایرنا- فرماندار ویژه ملایر از گره‌گشایی و رفع موانع تولید ۱۹ طرح تولیدی در بخش کشاورزی و صنعتی این شهرستان خبر داد و گفت: این واحدها در مسیر فعالیت خود با موانع و مشکلاتی مواجه بودند که در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بررسی و موانع آنها رفع شد.

به گزارش ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ملایر اظهار داشت: تعداد ۱۰ طرح تولیدی در بخش کشاورزی و ۹ طرح صنعتی در حوزه‌های مختلف در این جلسه مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیگیر مشکلات و موانع طرح‌های تولیدی هستیم، افزود: یکی از این طرح‌ها احداث سردخانه دومداره برای ذخیره ۲ هزار تُن میوه با محوریت انگور و ذخیره‌سازی ۲ هزار تُن فرآورده‌های گوشتی است که با توجه به تولید ۲۵۰ هزار تُن انگور، اجرای این طرح در این شهرستان ضرورت دارد.

فرماندار ویژه ملایر احداث این طرح را یکی از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دانست و گفت: با توجه به ظرفیت تولید انگور و دیگر تولیدات، اجرای این طرح در اولویت ستاد تسهیل است و با نگهداری ۱۵ تا ۲۰ هزار تُن انگور در سردخانه، درآمد کشاورزان افزایش پیدا می‌کند.

اسماعیلی ادامه داد: پیگیری و بررسی طرح‌های تولیدی مشکل‌دار در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» در اولویت کاری قرار دارد و مصوبات ستاد تسهیل باید در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

موانع فعالیت ۱۹ طرح تولیدی، کشاورزی و صنعتی شهرستان ملایر رفع شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز افزود: با دعوت فرماندار ویژه ملایر ۱۹ طرح تولیدی دراین جلسه بررسی شد که بخشی از این طرح‌ها عملیات اجرایی آنها انجام شده و در مسیر کار با مشکل مواجه شده‌اند و برخی طرح‌ها نیز در مسیر ابتدای کار مشکل پیدا کرده‌اند.

«ظاهر پورمجاهد» افزود: برخی از این طرح‌های تولیدی نیاز به تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش داشتند که مقرر شد طرح مورد نیاز تهیه و به دستگاه‌های اجرایی متولی ارایه شود تا تسهیلات مورد نیاز برای این واحدها اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه برای به نتیجه رسیدن مشکلات و موانع، مهلت زمانی مشخص شد، ادامه داد: در مهلت زمانی تعیین شده باید پاسخ مثبت را به متقاضیان این طرح‌ها بدهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: بین ۲۰ روز تا یکماه آینده مجددا طرح‌ها و مصوبات جلسه امروز را در استان بررسی خواهیم کرد و امیدواریم تمامی موانع و مشکلات این طرح‌ها رفع شود.

پورمجاهد گفت: تعدادی از این طرح‌ها تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش نیاز داشتند و برخی دیگر در زمینه اخذ استعلام‌ها و برخی در زمینه زیرساخت‌ها همچون برق نیاز به مساعدت داشتند که برای همه آنها تصمیم‌گیری شد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال و طبق تاکیدات استاندار همدان، حداکثر توان‌مان را به کار گرفته‌ایم تا مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را حل کنیم.

موانع فعالیت ۱۹ طرح تولیدی، کشاورزی و صنعتی شهرستان ملایر رفع شد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بازدید از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی و مجموعه‌های تولیدی در سطح این شهرستان را یکی از اولویت‌های کاری خود عنوان کرد.

"هادی‌ بیگی‌نژاد" گفت: بررسی موانع و مشکلات ۱۹ طرح تولیدی و صنعتی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید امروز، نتیجه این بازدیدها و مراجعه‌های متعدد متقاضیان است که مصوبات خوبی اتخاذ شد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز با حضور مسئولان اقتصادی استان همدان موانع و مشکلات این طرح‌ها بررسی و راهکارها ارائه شد، بیان کرد: مقرر شد فرمانداری ملایر و دستگاه‌های مربوطه موارد و مصوبات را در زمان تعیین شده پیگیری و به نتیجه برسانند، ما نیز پیگیری‌های لازم را داریم.

به گزارش ایرنا؛ در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که مدیران کل محیط زیست، دامپزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و رییس شعبه بانک کشاورزی استان حضور داشتند، موانع ۱۹ طرح تولیدی ملایر گره‌گشایی شد.