شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوپینگ#وزنه‌برداری

نمونه دوپینگ ۶ وزنه‌بردار مصری مثبت شد

نمونه دوپینگ ۶ وزنه‌بردار مصری مثبت شد

تهران- ایرنا- بنا بر اعلام فدراسیون بین‌المللی وزنه‌بردرای، نمونه دوپینگ ۶ وزنه‌برداری مصری مثبت اعلام شده و این کشور در آستانه یک محرومیت بزرگ قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سایت فدراسیون بین المللی وزنه‌بردرای با انتشار خبری، مثبت شدن نمونه دوپینگ ۶ وزنه‌بردار مصری را تایید کرد و نوشت: آژانس بین‌المللی نمونه‌برداری که زیر نظر آژانس بین‌المللی دوپینگ (وادا) فعالیت دارد، مثبت شدن نمونه دوپینگ وزنه‌برداران مصری را تایید کرده  و این نفرات حداقل ۲ سال از فعالیت در این رشته محورم هستند.

در ادامه این گزارش به اسامی نفرات دوپینگی وزنه‌برداری مصر نیز اشاره شده است. سمر حبشی، محمد عبدالرحمن السید، ابراهیم مصطفی وحید شعبان، سارا سمیر السید محمد احمد، فراق سلمه احمد محمود عوض و عبدالعلیم محمود سلیم نفراتی هستند که باید در انتظار حکم نهایی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری باشند.

طبق ماده ۱۲ قوانین ضد دوپینگ فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، هنگامی که سه یا چند عضو یک تیم شامل ورزشکاران، مقامات یا پرسنل پشتیبانی ورزشکاران در مدت ۱۲ ماه به دلیل دوپینگ محروم شوند، فدراسیون عضو ممکن است تعلیق یا جریمه شود. 

همچنین براساس اعلام فدراسیون بین‌المللی، کشورهایی که در ۱۸ ماه تا بازی‌های المپیک پاریس بیش از سه نمونه دوپینگ مثبت داشته باشند، وزنه‌برداران آنها از حضور در این دوره از بازی‌ها محروم خواهند شد. دوره بررسی تعداد دوپینگ کشورها از ۲۳ جولای ۲۰۲۱ (اول مرداد ۱۴۰۰) تا ۲۵ جولای ۲۰۲۴ (۴ مرداد ۱۴۰۳) است.