شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشتی#کرونا

نگاهی به مسابقات کشوری کشتی نونهالان/ شلوغ و خسته‌کننده اما با دورنمایی روشن

نگاهی به مسابقات کشوری کشتی نونهالان/ شلوغ و خسته‌کننده اما با دورنمایی روشن

هرچند مسابقات آزاد نونهالان کشور تا پاسی از شب به طول انجامید اما دورنمایی روشن را برای کشتی کشور بعد از دو سال تعطیلی کرونا ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یکی از نگرانی‌های جدی ایام کرونا برای ورزش اول کشور، تعطیلی باشگاه‌ها و به تبع آن عدم ورود نسل جدید نونهال به این رشته بود و باور بر این است که تعطیلی دو ساله سالن‌ها در مقطعی تاثیر خودش را نشان خواهد داد.

در هر رشته‌ای قطعا سرمایه‌گذاری اصولی، حمایت از پشتوانه‌سازی با برگزاری مسابقات استعدادیابی و پرورش استعدادها با آموزش صحیح است. در همین راستا طی دو روز 26 و 27 اردیبهشت، مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور در سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج برگزار شد.

نکته منفی این مسابقات، برگزاری مسابقات روز اول تا پاسی از نیمه شب بود که این امر صدای خانواده‌ها و مربیان را درآورد. ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی که خودش نیز در سنندج حضور داشت نسبت به این ماجرا واکنش نشان داده و تاکید کرد که مسابقات در هیچ مقطعی نباید از ساعتی که مشخص شده بیشتر طول بکشد و این قصور از سوی برگزارکنندگان قابل قبول نیست.

در عین حال نکته مثبت و امیدوارکننده این رقابت‌ها، استقبال بسیار بالای استان‌ها از این رده سنی است. در سالی که مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نونهالان برگزار خواهد شد سنندج در رشته آزاد 664 نفر را پذیرش کرد که جدای از آن با عوامل اجرایی، فنی، داوران، جدول نویسان و... در هر وعده 810 پرس غذا در اختیار میهمانان قرار داده شد.

در رشته فرنگی نیز 642 نفر پذیرش شده‌اند که در کنار دیگر عوامل، آنجا نیز نزدیک به 800 نفر حضور خواهند داشت. مسابقات این بار در شهری خارج از پایتخت، روی 4 تخته تشک برگزار می‌شود.

استاندار کردستان نیز برای تماشای مسابقات به سالن آمد و جالب اینکه در جایگاه ویژه ننشست و در بین تماشاگران به تماشای کشتی‌ها پرداخت. میزبان این مسابقات، هیئت کشتی استان کردستان بود.

قطعا استقبال خوب از مسابقات رده سنی نونهالان می‌تواند دورنمای خوبی را برای کشتی به تصویر بکشد، آن هم در شرایطی که نسل خوب کشتی آزاد و فرنگی ایران که در اسلو با مدیریت صحیح و هدایت فنی خوب توانستند نتایجی درخشان را در بزرگسالان جهان رقم بزنند، کشتی باید بار دیگر از رده سنی نونهالان و نوجوانان استارت زده و کشتی‌گیران شایسته‌ای را به رده سنی بزرگسالان تحویل دهد تا در پایان دوره قهرمانی نسل جوان فعلی، دچار خلاء چند ساله نشود.



انتهای پیام/