شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کره جنوبی#همزمان#بایدن

بازجویی از مامور مخفی آمریکا در سئول همزمان با بایدن به کره جنوبی

کدخبر: 496485
اقتصادنیوز: مقامات آمریکایی اعلام کردند که دو مامور اطلاعاتی این کشور که پیش از سفر بایدن به کره جنوبی به سئول سفر کرده بودند، به دلیل دعوا با یک راننده تاکسی کره ای و مصرف نوشیدنی های الکلی، از کار معلق شده و به آمریکا باز گردانده شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رفتار غیراخلاقی دو مامور مخفی آمریکا در سئول همزمان با سفر جو بایدن به کره جنوبی، موجب بازجویی و سپس بازگرداندن آنها به واشنگتن شد.

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا روز جمعه به وقت محلی گزارش داد مقامات آمریکایی اعلام کردند که دو مامور اطلاعاتی این کشور که پیش از سفر جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به کره جنوبی به سئول سفر کرده بودند، به دلیل دعوا با یک راننده تاکسی کره ای و مصرف نوشیدنی های الکلی، از کار معلق  شده و به آمریکا باز گردانده شدند.

مقامات آمریکایی درباره این دو مامور مخفی که هویت آنها فاش نشده است، مدعی شده اند  بخشی از تیم امنیتی جو بایدن نبوده اند و پیش از سفر بایدن، برای ماموریتی متفاوت به کره جنوبی سفر کرده بودند.

فاکس نیوز گزارش داد گفته می شود آنها در کره جنوبی نوشیدنی های الکلی مصرف کرده و یکی از آنها با یک راننده تاکسی کره ای درگیری ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، پلیس کره جنوبی یکی از این دو مامور را  مورد بازجویی قرار داده اما علیه او شکایت نکرده است.

آنتونی گاگلیلمی رییس سرویس مخفی آمریکا گفت: سرویس مخفی آمریکا از این حادثه که در آن دو کارمند ما دخیل بوده آگاه است و این اقدامات آنها نقض سیاست های این سازمان است.

وی مدعی شد که هر دو مامور از کار خود معلق شده اند و اقدامات آنها بر سفر بایدن به کره جنوبی تاثیر نگذاشته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای نخستین دیدار حضوری با همتای کره جنوبی خود وارد سئول شد. قرار است روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی امروز پیش از برنامه های شنبه از یکی از کارخانجات شرکت سامسونگ که درزمینه تولید قطعات الکترونیک و کامپیوتر فعالیت می کند، بازدید کنند.

از سوی دیگر شرکت هیوندای کره جنوبی به دنبال تاسیس کارخانه تولید خودرو در آمریکا است که همزمان با سفر بایدن ممکن است این خبر اعلام رسمی شود.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی در مصاحبه با خبرنگاران گفت : فکر می کنم سفر جو بایدن فرصتی برای اتحاد دو کشور در جهت تقویت همکاری با توجه به تغییراتی که در جامعه جهانی افتاده است، باشد.

ممکن است با ورود بایدن به منطقه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی آزمایش های موشکی خود را از سرگیرد. رئیس جمهوری آمریکا برنامه دیدار از منطقه مرزی میان دو کره را لغو کرده است. 

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در پاسخ به احتمال آزمایش هسته ای کره شمالی در این سفر گفت تقویت همکاری آمریکا با کره جنوبی و ژاپن برای مقابله با هرگونه اقدام تحریک آمیز خواهد بود و ما برای هر اتفاقی در منطقه آمادگی داریم.