شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوزستان#قاچاق#تعداد#تعزیرات#اهواز

۲۹ هزار کولر قاچاق وارد بازار خوزستان می‌شود

۲۹ هزار کولر قاچاق وارد بازار خوزستان می‌شود

اهواز - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: پرونده ۲۹ هزار کولر قاچاق کشف شده در خوزستان مختومه، و با رای صادر شده، این تعداد کولر وارد بازار استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا نعمت اله بیرانوندی روز جمعه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری در اهواز بیان کرد: یکی از مطالبات مردم و مسوولان تعیین تکلیف پرونده ۲۹ هزار کولر قاچاق در استان بود که به سرانجام رسید و طبق رای صادر شده تمامی این کولرها وارد بازار خوزستان خواهند شد تا مردم امکان خرید را داشته باشند.

۳۶ هزار کولر قاچاق سال ۹۷ در خوزستان کشف و ضبط شد که ۲۹ هزار کولر از این تعداد مشمول ضبط به نفع دولت شد، که در یکی از انبارهای تملیکی اهواز نگهداری می‌شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۹۵ پرونده تخلف از ابتدای امسال تاکنون به این اداره کل رسیده است گفت: شعب تعزیرات حکومتی خوزستان برای رصد بازار و رسیدگی به پرونده‌ها به صورت شبانه روزی فعال هستند.

بیرانوندی افزود: همچنین ۴۳ هزار و ۸۰۰ تن شکر احتکار شده که در یکی از شرکت های نیشکر خوزستان کشف و ضبط شد که بر اساس حکم قاضی پرونده به ستاد تنظیم بازار استان تحویل داده می‌شود تا در بازار استان توزیع شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان ادامه داد: ۱۶.۵ تن نهاده دامی سهمیه عشایر خوزستان نیز که قرار بود در مکانی احتکار شود دیروز پنجشنبه کشف و ضبط شد که پرونده این تخلف نیز در دست بررسی است.
وی با بیان اینکه بیشتر مردم خوزستان از برنج‌محلی استفاده می کنند این در حالی است که قیمت این کالا هم قیمت برنج شمال کشور افزایش یافته است، گفت: ۱۰ هزار تن شلتوک احتکار شده نیز دیروز پنجشنبه در شوشتر کشف و ضبط شد و برای آن پرونده تشکیل شد که در صورت صدور رای تحویل ستاد تنظیم بازار خوزستان می‌شود.
وی ادامه داد:برخی اقلام ،خارج از طرح مردمی سازی یارانه‌ها قرار دارند اما متاثر از این طرح هستند مثل شیرینی فروشی ها و فست فودی ها که باید برای آن ها فکری شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: اصناف در حاشیه شهرها و محلات برای تامین روغن با نرخ جدید توانایی ندارند و همین باعث شده تا مردم این مناطق برای خرید این کالا با مشکل رو به رو شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان نیز بیان کرد: هم مردم و هم مسوولان لازم است کمک کنند تا در این شرایط مردمی سازی یارانه ها بهترین عملکرد را داشته باشیم.
آقا رضا فتوحی ادامه داد: در تمام دنیا اقتصاد کشورها در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است و در کشور ما نیز برای بهبود شرایط اقتصادی باید به این سمت حرکت کنیم.
وی گفت: با توجه به آزادسازی قیمت نهاده‌ها از سازمان جهاد کشاورزی خوزستان انتظار داریم طوری برنامه ریزی شود تا آمار جوجه ریزی در خوزستان کاهش پیدا نکند.