شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ارتش#انگلیس

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد؛

روسیه فرماندهان ارشد با عملکرد ضعیف را اخراج کرده است

روسیه فرماندهان ارشد با عملکرد ضعیف را اخراج کرده است

رکن اطلاعات ارتش انگلیس در پیامی توییتری مدعی شد که روسیه برخی فرماندهان عالی رتبه ارتش این کشور را به دلیل عملکرد نامناسب در عملیات نظامی ویژه در اوکراین، از مقام خود خلع نموده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، بخش اطلاعات وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که روسیه فرماندهان ارشدی را که در مراحل اولیه عملیات نظامی این کشور در اوکراین عملکردی ضعیف داشتند، اخراج کرده است.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس در این باره با انتشار پیامی در توییتر، مدعی شد: سپهبد «سرهی کیسل» که فرماندهی گارد نخبه تانکی نیروی زمینی را بر عهده داشت، به دلیل ناکامی در تصرف خارکیف از کار تعلیق شد.

در ادامه این ادعا امده است: دریابان «ایگور اوسپیپوف» که فرماندهی ناوگان دریای سیاه روسیه را برعهده داشت نیز در پی غرق شدن رزمناو «مسکوا» در ماه آوریل نیز احتمالاً از سمت خود تعلیق شده است.

همچنین این بیانیه در ادامه می افزاید که «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل روسیه احتمالاً در سمت خود باقی می‌ماند، اما معلوم نیست که آیا می تواند همچنان اعتماد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را نسبت به خود جلب کند یا خیر.

ادعاهای فوق در حالی مطرح می شوند که ارتش روسیه دستاوردهای زیادی در پیشبرد عملیات نظامی خود در اوکراین داشته است و مقامات این کشور بارها اعلام کرده اند که همه چیز طبق برنامه پیش می رود.

بخش اطلاعات وزارت دفاع انگلیس پیشتر نیز در پیامی توییتری مدعی شده بود که عملیات نظامی روسیه در منطقه دونباس در شرق اوکراین (شامل جمهوری های «دونتسک» و «لوهانسک») «شتاب خود را از دست داده و به طور قابل توجهی از برنامه عقب افتاده است».

این در حالی است که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز جمعه از آزادی قریب الوقوع لوهانسک خبر داد.

وزیر دفاع روسیه با اشاره به تلاش اوکراین در به دست آوردن پیروزی های کوتاه مدت، گفت: رژیم کی یف با تحمل شکست در جبهه زمینی، به دنبال دستیابی به حداقل موفقیت های کوتاه مدت در برخی زمینه هاست و آنها را به عنوان موفقیت های اصلی معرفی می کند.