شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ثابت#خبرنگار#جدید#آرام

انتشار تصاویر جدید، بار دیگر نقش اسرائیل در کشتن خبرنگار الجزیره را ثابت کرد

انتشار تصاویر جدید، بار دیگر نقش اسرائیل در کشتن خبرنگار الجزیره را ثابت کرد

ایرنا نوشت: تصاویر ویدئویی جدید از «شیرین ابوعاقله» مربوط به دقایقی پیش از کشته شدنش، برخلاف ادعای اسرائیل مبنی بر درگیری در آن منطقه،جوی آرام و ساکت را نشان می دهند.

به گزارش خبرگزاری «الجزیره»براساس اطلاعات شاهدان عینی و همکاران «شیرین ابوعاقله» خبرنگار ۵۱ ساله خبرگزاری الجزیره که توسط سرباز اسرائیلی روز ۱۱ مه کشته شد، برخلاف ادعای اسرائیل مبنی بر درگیری در «جنین» این منطقه لحظاتی پیش از این واقعه آرام بوده است.

خبرنگار الجزیره به همراه گروهی از همکارانش مشغول تهیه خبر در شهر «جنین» واقع در کرانه اشغالی باختری رود اردن بود که توسط سرباز اسرائیلی مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

در تصاویری که توسط یکی از ساکنان شهر جنین گرفته شده است و از سوی خبرگزاری الجزیره نیز تائید شده است فضایی آرام لحظاتی پیش از شلیک در منطقه حکمفرما بوده است و نشانه ای از نزاع میان طرفین اسرائیلی و فلسطینی دیده نمی شود.

«شیرین ابو عاقله» به همراه همکارانش به سمت منطقه ای که نیروهای اسرائیلی مستقر بودند حرکت کردند و سپس شلیک گلوله آغاز شد.

مرگ این خبرنگار فلسطینی و شهروند آمریکایی توسط نیروهای اسرائیلی موجب برافروختن آتش خشم درمیان مردم در سراسر جهان شده و مردم خواستار انجام تحقیقات مستقل برای مرگ وی می باشند.

روز گذشته یک مقام رسمی ارتش اسرائیل اعلام کرد ارتش این کشور اسلحه ای را که از آن به خبرنگار فلسطینی شلیک شده را شناسایی کرده است اما تا زمانی که مقامات فلسطینی گلوله شلیک شده را در اختیار اسرائیل قرار ندهند تمی تواند صحت شناسایی اسلحه را تائید کند.

از سوی دیگر طرف فلسطینی نیز اعلام کرده که تخقیقات مستقلی را آغاز کرده است و از در اختیار گذاشتن گلوله به اسرائیل به دلیل تجربه های گذشته و عدم اعتماد به این کشور امتناع می کند.

در ابتدا مقامات اسرائیل سربازان فلسطینی را مسئول مرگ «شیرین ابو عاقله» اعلام کرده بودند و تصاویر ویدئویی از مردی فلسطینی که در کوچه ای شلیک می کرد را منتشر کرده بودند که با تحقیقات بیشتر گروه حقوق بشر «بی تی سلم» و شبکه الجزیره صحت آن تائید نشد.

دهها نفر از قانونگذاران آمریکایی در نامه ای خواستار تحقیقات پلیس فدرال این کشور در ماجرای کشته شدن «شیرین ابو عاقله» شدند. خانواده این خبرنگار نیز دولت آمریکا و جامعه بین الملل را ترغیب کردند تا تحقیقاتی مستقل در این رابطه انجام شود.

311311