شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه کتاب

115 میلیارد تومان فروش نمایشگاه کتاب تا چهارشنبه‌ شب

115 میلیارد تومان فروش نمایشگاه کتاب تا چهارشنبه‌ شب

سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: مجموع فروش تا چهارشنبه‌شب عدد 115 میلیارد تومان را گذراند. از این مبلغ قریب به 54 میلیارد تومان فروش مجازی و 61 میلیارد تومان در بخش حضوری ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی رمضانی در نشست خبری روزانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب درباره تمدید یا عدم تمدید بخش حضوری نمایشگاه، اظهار داشت: به همه مردم توصیه می‌کنیم که از فرصت باقی مانده برای بازدید از نمایشگاه استفاده و منتظر تمدید بخش حضوری نمایشگاه نمانند. موضوع تمدید نمایشگاه پیچیده است و امروز وزیر ارشاد نیز به این مساله اشاره کردند که تمدید بخش حضوری نیازمند هماهنگی با دستگاه های مختلف است بنابراین تمدید بخش حضوری نمایشگاه بعید است اتفاق بیفتد. اگر هم تمدیدی باشد در بخش مجازی صورت می‌گیرد.

سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: از مخاطبان‌مان و مردم عزیز خواهشمندم از فرصت باقی مانده خصوصاً فردا استفاده کنند. میزان الگوی مراجعه در بخش مجازی اول، میانگین حضور تا اتمام فعالیت هر مراجعه کننده‌ای 24 دقیقه بود. در نمایشگاهی که بهمن ماه برگزار کردیم و با بهبودی که در فرایند جستجو اتفاق افتاد، این عدد به 14 دقیقه و 30 ثانیه کاهش پیدا کرد. در این دوره از نمایشگاه میانگین حضور به زیر 12 دقیقه کاهش و این نشان می‌دهد که فرایندها بهبود پیدا کرده و مردم راحت‌تر می‌توانند جستجوی انجام دهند.

وی درباره میزان فروش نمایشگاه کتاب تا شب گذشته تصریح کرد: مجموع فروش تا شب گذشته 115 میلیاردی را گذراند. از این مبلغ قریب به 54 میلیارد تومان فروش مجازی و 61 میلیارد تومان در بخش حضوری ثبت شده است.

رمضانی عنوان کرد: 45 پرونده درخصوص برخی تخلف‌های ناشران صادر شد. احکام آن‌ها شامل چند ساعت تعطیلی و عدم فعالیت غرفه، تذکر کتبی، محروم شدن از خدمات وزارت ارشاد و محرومیت از حضور در نمایشگاه کتاب سال آینده است. همچنین تعدادی دیگر از غرفه‌های اغذیه‌فروشی‌ که ضوابط را رعایت نکردند را نیز در این مدت پلمپ شدند.

همچنین محمد اللهیاری مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی و مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌‌وسومین نمایشگاه کتاب در نیز در این نشست درباره قاچاق کتاب و ناشران کپی‌کار گفت: مادامی که قوانین حضور در نمایشگاه برای ناشرین، تعداد عناوین تولید شده باشد، مانع حضور ناشران در نمایشگاه کتاب نمی‌شویم چرا که نمایشگاه فرصتی عمومی برای حضور تمام ناشرین است.

وی  افزود: در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه تصمیم گرفته شد که سال آینده کتاب‌هایی با محتوای بهتر در نمایشگاه ارائه شود. همچنین تعداد قابل توجهی از ناشرین در موعد مقرر ثبت نام، وجه خود را واریز کردند، اما در وقت تحویل غرفه حضور نیافتند برای همین ناشرانی که از لحاظ تعداد عناوین در اولویت بعدی قرار گرفته بودند غرفه داده شد.

الهیاری درباره رونمایی از کتاب یکی از بلاگرها در روزهای اخیر نیز گفت: ملاک مجوزهایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌کند.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام