شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#ارز ترجیحی

محسنی بندپی:

حذف ارز ترجیحی به نفع مردم است/ همراهی مجلس با دولت در طرح تحول اقتصادی

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول بیش از ۴۰ سال گذشته چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور همواره افرادی بودند که آب به آسیاب دشمن می‌ریختند و در این زمینه باید هوشیار باشیم و بدانیم حذف ارز ترجیحی به نفع مردم است.

اعتمادآنلاین|

محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: اینکه دولت دست به تحول اقتصادی زد و این‌ مهم در دولت‌های قبل اتفاق نیفتاد نشان‌دهنده عزم بالای دولت است‌.

​به گزارش فارس، وی با بیان اینکه از ابتدای مجلس یازدهم مصمم به اجرای این طرح بودیم ولی به‌دلیل تورم و همچنین نبود اراده در دولت دوازدهم این مهم محقق نشد، افزود: مجلس این مهم را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در اختیار دولت سیزدهم قرار داد و دولت به این نتیجه رسید به جای یارانه دادن به یک‌سری افراد که به نوعی تخلف‌شان آشکار است در بحث حذف ترجیحی تصمیم به حذف ارز ترجیحی گرفت و اینکه یارانه را دراختیار انتهای حلقه یعنی مصرف کننده قرار دهد.

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس نیز در این زمینه در کنار دولت است، اضافه کرد: همان‌گونه رئیس‌جمهور اعلام کردند اگر لازم باشد آبروی خودم را می‌گذارم همه ما باید آبروی خودمان را بگذاریم تا این این موضوع اقتصادی به نحو احسن اجرا و از گردونه خارج شود.

محسنی بندپی با تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری مردم، خاطرنشان کرد: چند کالا باید به قیمت روز به فروش برسد و این موضوع نباید به همه کالا تعمیم داده شود؛ البته همواره کسانی هستند که می‌خواهند  از آب گل‌آلود ماهی بگیرند که در این زمینه نقش دستگاه‌های نظارتی کاملا پررنگ است و نقش برجسته‌ای دارند تا بازار به وضعیت باثباتی برسد.

وی تصریح کرد: در طول بیش از ۴۰ سال گذشته چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور همواره افرادی بودند که آب به آسیاب دشمن می‌ریختند و در این زمینه باید هوشیار باشیم و بدانیم این اتفاق به نفع مردم است.

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با اهتمام دستگاه‌های نظارتی و همچنین هوشیاری مردم این طرح مهم اقتصادی با سلامت به مقصد برسد.