شهر خبر

سرمایه گذارانی که فقط بازیگران را دوست دارند!

سرمایه گذارانی که فقط بازیگران را دوست دارند!

برای انتخاب یک فیلم یا دیدن یک سریال در پلتفرم ها به کدام گزینه بیشتر توجه می کنید؟ کارگردانی، بازیگری ، فیلمنامه و یا گزینه های دیگر! این روز ها که بازیگر بخش عمده ای از هزینه های تولید یک اثر نمایشی را به خود اختصاص می دهد طبیعی است که فاکتور های متفاوتی می تواند حضور یک بازیگر را در دیده شدن و اقبال اثر کمک کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ بازیگران این روز ها نقشی بسیار اساسی در موفقیت آثار چه در سینما و چه در شبکه نمایش خانگی دارند. بیتا منصوری در این گزارش به همراه تعدادی از کارشناسان و خانواده سینما موضوع را با ما بررسی می کند.

بیتا منصوری تهیه کننده سینما که در کارنامه هنری اش آثاری چون پاستاریونی، رخ دیوانه، قهرمانان کوچک و.... به چشم می خورد در خصوص تاثیر بازیگر در فروش فیلم های سینمایی و در پاسخ به این سوال که کدام دست از بازیگران عامل فروش میلیاردی آثار سینمایی هستند به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: هر کدام از بازیگران در هر درجه کاری طرفداران خود را دارند ولی این موضوع تنها عامل موثر برای جذب مخاطب به سینما نیست درواقع یک فیلم خوب زمانی که چیدمان دقیق و درستی داشته باشد می تواند به موفقیت برسد. ما شاهد این بوده ایم بسیاری از بازیگرانی که در فیلم های پر فروش حضور داشتند در برخی از فیلم ها نتوانستند جذب مخاطب برای گیشه داشته باشند و این به فیلمنامه، کارگردان، نحوه عرضه و قرارگیری بازیگر در جای درست بر می گردد.

او در این خصوص که آیا بازیگرانی که ستاره نیستند باعث فروش آثار سینمایی می شوند یا خیر اظهار کرد: بله، بسیاری از بازیگران تئاتری می توانند در سینما درخشان ظاهر شوند ولی مشکل اصلی بسیاری از سرمایه گذارانی که وارد سینما می شوند این است که بدون توجه به اینکه فیلمنامه چه بازیگری را می طلبد سرمایه خود را صرف این می کنند تا بازیگران دلخواه خود را در آن بازی دهند و اینجا دیگر تهیه کننده تصمیم گیرنده نیست و علاوه بر آن فیلم هایی که می توانستند بسیار بهتر و موفق تر از آن چیزی که ارائه شدند باشند و مخاطب جذب کنند اکران نامناسب داشتند و به نظر من مشکل اصلی سینمای ایران برای اکران این است که تصمیم گیرنده سینماداران هستند و سینماداران بدون اینکه فیلم را دیده باشد صرفا در حضور تهیه کننده یا کارگردان دست رد به پخش اثر می زند و سانس هایی که برای فیلم ها در نظر گرفته می شود بر مبنا و تصمیم سینماداران است.

تهیه کننده رخ دیوانه در پاسخ به این سوال که چه عواملی در ستاره شدن بازیگران موثر است بیان کرد: به عوامل متعددی بستگی دارد و در وهله اول توان اجرایی بازیگر در این امر موثر است. به غیر از آن انتخاب درست بازیگر توسط کارگردان است و در ادامه هوش خود بازیگران برای ایفای نقش در یک اثر سینمایی است که این مسائل باعث بهتر دیده شدن و ستاره شدن آن ها می شود.

بیتا منصوری در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا بازیگران و ستاره های سینمایی هم تاریخ مصرف دارند  و عوامل فید شدن یک بازیگر را در چه اموری است گفت: قطعا وقتی یک فیلمنامه طلب می کند که یک بازیگر جوان در آن اثر به ایفای نقش بپردازد بسیاری از تهیه کنندگان و کارگردانان ریسک این کار را نمی پذیرند تا از افرادی که تجربه بازی در این نوع نقش ها را نداشته بخواهند تا با آن ها همکاری کند و سراغ بازیگرانی با سن های بالاتر می روند و بسیار شاهد این بوده ایم که نقش یک جوان 20 الی 25 ساله را بازیگرانی با سن های بالای 30 میپذیرند. باید گفت ممکن است برخی از بازیگران دوره رکود داشته باشند و این نیز بنا بر اقتضای سن آن ها است اما دوباره وارد این حرفه شده اند و بازی خود را از سر گرفته اند.

انتهای پیام